frames???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mywings

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Heb nog een vraag voor ik mjin nieuwe site op zet.
Wil het navigatiemenu in een frame zetten. Nu wordt mij dit van alle kanten afgeraden omdat het de kans zou lopen niet goed over te komen in de verschillende browsers. Wie heeft ervaringen met frames en kan mij adviseren of ik misschien beter eerst met een tabel kan werken voor de navigatie knoppen?
Dank maar weer en groet.

www.pcproblems.tk

die lijkt in frames gemaakt te zijn. Maar is het niet. Het is 1 grote tabel met waar de Content staat is een iframe.
kleine broncode ervan:
<table width="90%">
<tr>
<td colspan="3"> boven logo </td>
</tr>

<tr>
<td width="150"> Menu </td>
</tr>

<tr>
<td><iframe src="pagina.htm" name="naamiframe" width="100%" height="400"></iframe> </td>
</tr>

<tr>
<td width="150"> Rechter Menu </td>
</tr>
</table>
De content
heeft dus geen grote mee gekregen, hij is zo groot als 90% - 150 - 150.

Het iframe:
is 100% breed omdat hij 100% van de cel moet vullen.
Tussen <iframe ...> en </iframe> kan je nog tekst zetten als in sommige browsers iframes niet worden ondersteunt. (Dat zijn vooral de hele oude browsers, firefox, netscape, opera en IE werken wel goed) En veel andere browsers zou je denk ik niet op je website krijgen

Het menu:
Je linkt gewoon op dezelfde manier naar een iframe als een normaal frame. dus: <a href="home.html" target="naamiframe">Home</a>

Laatst bewerkt:
iframe?

Dank voor je reactie. Ik ben echter niet zo bekend met een aantal dingen die je schrijft. Zou je mij bijv. uit kunnen leggen wat een i-frame is? Misschien ga ik er dan iets van begrijpen.
Dank alvast.

gewoon een frame, alleen kan je hem overal plaatsen waar hij is! Probeer het gewoon dan zie je het wel.

nog niet

Sorry maar ik snap nog steeds niet precies wat je bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan