Frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Berichten
271
Halo beste mensen, ik ben mijn site aan het veranderen, ik wil er links een frame bij hebben van 200 pix breed en dat lukt ook wel, maar als ik dan in IE kijk dan loopt hij van helemaal links tot aan het rechter frame en ik wil dus dat het frame van 200 pix aan het rechter frame plakt, (zie plaatje) het geheel de site dus, moet dus als het ware een mooi kolom worden die iedereen kan zien ongeacht de scherm resolutie.
 

Bijlagen

  • Frames.jpg
    Frames.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 52
Hoi,

Hoewel het me niet 100% duidelijk is wat je met die frames probeert uit te leggen, zou ik het anders aanpakken.

Ik zou als volgt een tabel maken:
HTML:
<table width='100%'><tr><td colspan="2">Hier komt dan je zogezegde topframe-inhoud. Als dit een gewone afbeelding is, kan je altijd de link ernaar plaatsen, anders (indien meer inhoud) zou ik werken met
[PHP]<?php include "bestand.php"; ?>[/PHP]</td></tr>
<tr><td>Hier komt je leftframe. Vermoedelijk gaat het hier om een navigatiemenu. Ook dit zou ik includen via php.</td><td>Hier komt dan het mainframe, met de eigenlijke inhoud.</td></tr>
</table>

Het voordeel van die include-functie, is dat je slechts éénmaal een wijziging moet maken. Alle pagina's die deze include aanroepen, worden automatisch aangepast.
Elke pagina zou ik opmaken volgens die tabel.
Je kan nu zelf de breedte van de kolom opgeven: <td width='200px'>. Ongeacht de resolutie van de bezoeker, zal de tabel zich aanpassen door die width='100%', terwijl je leftframe 200 pixels breed blijft. Het mainframe zal zich dus ook automatisch aanpassen.

Voilà, wellicht lukt het ook met frames, maar ik gebruik liever deze methode. Zie maar wat je ermee doet...
Good luck!

Klaas
 
Ik snap niet echt wat je bedoelt, zou je eens op je site kunnen zetten zoals je het ongeveer wilt, maar wat niet lukte?
 
Maar dan, het linker frame hoeft niet te scrollen, maar de site moet wel een mooie kolom worden, zoals je ook kan zien op het plaatje wat ik er bij heb gedaan, zo ziet het er dan uit en als er iemand langs komt met een grotere resolutie blijft het toch een geheel en wordt het niet opeens breeder.

Kijk hier even,

http://www.elektronica-online.nl/

Groet, Broertjuhhh
 
Tja, gewoon een frameset maken dan he...

HTML:
<html>
<head>
<title>Titel</title>
</head>
<frameset rows="250, *">
<frame src="topframe.html" />
<frameset cols="200, *">
<frame src="menu.html" />
<frame src="mainframe.html" />
</frameset>
</frameset>
</html>

Of bedoel je wat anders?
 
Laatst bewerkt:
Oh, nu snap ik wat je bedoelt. :eek: :D

HTML:
<html>
    <head>
        <title>Titel</title>
    </head>
    <frameset cols="*, 768, *">
        <frame src="empty.html" noresize="noresize" />
        <frameset rows="250, *">
            <frame src="topframe.html" noresize="noresize" />
            <frameset cols="200, 568">
                <frame src="leftframe.html" noresize="noresize" />
                <frame src="mainframe.html" noresize="noresize" />
            </frameset>
        </frameset>
        <frame src="empty.html" noresize="noresize" />
    </frameset>
</html>
 
Wat je plaats werk, maar dan moet ik mijn hele page op nieuw maken, vrees ik.:confused:

Dit heb ik nu, zou jij het voor mij kunnen aanpassen ?

<frameset rows="257,458*" cols="*" framespacing="0"" frameborder="NO" border="0">
<frame src="frame%20top.htm" name="topFrame" >
<frameset cols="200,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="frame%20left.php" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="frame%20bottom.htm" name="mainFrame">
</frameset>
</frameset>
<noframes>
 
Zoveel aanpassingen zijn er volgens mij niet nodig (ten opzicht van mijn code). Je moet even een extra bestand (empty.html) aanmaken waar je niks in hoeft te zetten.

HTML:
<frameset cols="*, 768, *" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
    <frame src="empty.html" noresize="noresize" scrolling="no" />
    <frameset rows="250, *" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
        <frame src="frame%20top.htm" noresize="noresize" name="topFrame" scrolling="no" />
        <frameset cols="200, 568" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
            <frame src="frame%20left.php" noresize="noresize" name="leftFrame" scrolling="no" />
            <frame src="frame%bottom.htm" noresize="noresize" name="mainFrame" />
        </frameset>
    </frameset>
    <frame src="empty.html" noresize="noresize" scrolling="no" />
</frameset>
 
Je hebt gelijk, ik geloof dat ik er uit ben, ik zit nu alleen nog met die lelijke scrolbar aan de rechterkant, is daar nog wat aan te doen ?

Broertjuhhh
 
Onzichtbaar en toch scrolbaar, dun lijntje of zo ?

Broertjuhhh

Ik heb hem geplaatst op broertjuhhh.
 
Tja... Met javascript kan het wel, maar het is niet zo makkelijk om een scrollbalk onzichtbaar en toch scrollbaar te maken.
 
Ja je hebt gelijk, ik laat het hier even bij, er zitten nog wat schoonheids foutjes in, maar ik denk dat me dat wel lukt, het menu springt bij het kiezen naar een ander page iets naar links.

Ik heb wat reclame voor je gemaakt, je kan het zien als je naar beneden scrolt, je moet maar zeggen of je dat goed vind, want anders haal ik het wel weg.

Je verdient het !

Groet, Broertjuhhh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan