frameset maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

master1raoul

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
hallo,

ik wil een frameset maken, nu heb ik al verschillende kant en klare op internet gevonden maar die doen het niet (heel raar).
ik heb een stylesheet gemaakt en die gelinkt naar me html, in me style scheet staat dit:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

HTML:
<html>

<head>
<title>Mijn eerste website</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
</head>

<frameset rows="75,*" border="0">
<!-- De frameset vertelt dat er 2 rijen met frames zijn. Hiervan is de eerste rij 75px hoog is en de tweede heeft de overgebleven hoogte van de pagina. //-->

<frame src="header.htm" name="topframe" frameborder="0" scrolling="no" noresize="noresize">
<!-- Deze regel vertelt dat de eerste rij uit één frame bestaat. Deze heeft de naam "topframe". De standaard pagina in dit frame is "header.htm". //-->

<frameset cols="150,*">
<!-- De tweede rij met frames bestaat uit 2 kolommen. De eerste kolom heeft een breedte van 150px, de overgebleven breedte is voor de tweede frame. //-->
<frame src="menu.htm" name="leftframe" frameborder="0" scrolling="auto" noresize="noresize">
<!-- Deze regel vertelt dat de eerste kolom van de tweede rij de naam "leftframe" heeft. De standaard pagina in dit frame is "menu.htm". //-->
<frame src="home.htm" name="mainframe" frameborder="0" scrolling="auto" noresize="noresize">
<!-- Deze regel vertelt dat de tweede kolom van de tweede rij de naam "mainframe" heeft. De standaard pagina in dit frame is "home.htm". //-->
</frameset>

<noframes>
<body>
<p>Uw browers ondersteund geen frames. Dit is echter wel nodig om deze site te bekijken.</p>
</body>
</noframes>
<!-- Het stukje "noframes" vertelt wat er moet worden weergegeven als een browser geen frames ondersteund. In de praktijk zal dit vrijwel nooit voorkomen.
Let er overigens op dat "noframes" voor de laatste </frameset> moet staan. //-->

</frameset>

</html>

is hier iets mis mee of doet hij het bij jullie wel?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik hoop dat je je besseft dat dit de html code is en geen css....

Wat je dus moet hebben is die code die je posste, in een .html bestand moet. Css is iets heel anders.

Als ik mijn frameset.html open (met jou code dus) zie ik dit (*zie bijlage*)
hij doet het dus gewoon.

Noot ook dat in de <noframes> tag geen <body> hoeft, dus, dit moet je veranderen:
HTML:
<noframes>
<body>
<p>Uw browers ondersteund geen frames. Dit is echter wel nodig om deze site te bekijken.</p>
</body>
</noframes>
naar
HTML:
<noframes>
</noframes>

Mischien wil je even wat html tutorials lezen, want ik geloof dat je niet helemaal weet waar je mee bezig bent.

Succes :thumb:

Bijlagen

• frame.JPG
    frame.JPG
    52 KB · Weergaven: 27
ik hoop dat je je besseft dat dit de html code is en geen css....

Wat je dus moet hebben is die code die je posste, in een .html bestand moet. Css is iets heel anders.

Als ik mijn frameset.html open (met jou code dus) zie ik dit (*zie bijlage*)
hij doet het dus gewoon.

Noot ook dat in de <noframes> tag geen <body> hoeft, dus, dit moet je veranderen:
HTML:
<noframes>
<body>
</body>
</noframes>
naar
HTML:
<noframes>
</noframes>

Mischien wil je even wat html tutorials lezen, want ik geloof dat je niet helemaal weet waar je mee bezig bent.

Succes :thumb:

hij doet het niet bij mij als ik de hele handel kopieer en plak in NVU (bron) dan krijg ik (als ik druk op bekijken) gewoon een lege pagina.
NVU gooit ook een script uit de bron als ik eerst op bekijk heb geklikt en daarna weer op bron klik staat er het volgende:

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <title>Mijn eerste website</title>
  <meta http-equiv="Content-Type"
 content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<!-- De frameset vertelt dat er 2 rijen met frames zijn. Hiervan is de eerste rij 75px hoog is en de tweede heeft de overgebleven hoogte van de pagina. //-->
<!-- Deze regel vertelt dat de eerste rij uit één frame bestaat. Deze heeft de naam "topframe". De standaard pagina in dit frame is "header.htm". //--><!-- De tweede rij met frames bestaat uit 2 kolommen. De eerste kolom heeft een breedte van 150px, de overgebleven breedte is voor de tweede frame. //-->
<!-- Deze regel vertelt dat de eerste kolom van de tweede rij de naam "leftframe" heeft. De standaard pagina in dit frame is "menu.htm". //--><!-- Deze regel vertelt dat de tweede kolom van de tweede rij de naam "mainframe" heeft. De standaard pagina in dit frame is "home.htm". //-->
  <noframes><p>Uw browers ondersteund geen frames. Dit is
echter wel nodig om deze site te bekijken.</p>
</body>
  </noframes>
<!-- Het stukje "noframes" vertelt wat er moet worden weergegeven als een browser geen frames ondersteund. In de praktijk zal dit vrijwel nooit voorkomen.
Let er overigens op dat "noframes" voor de laatste </frameset> moet staan. //-->
</head>
<body>
<!-- De frameset vertelt dat er 2 rijen met frames zijn. Hiervan is de eerste rij 75px hoog is en de tweede heeft de overgebleven hoogte van de pagina. //--><!-- Deze regel vertelt dat de eerste rij uit één frame bestaat. Deze heeft de naam "topframe". De standaard pagina in dit frame is "header.htm". //--><!-- De tweede rij met frames bestaat uit 2 kolommen. De eerste kolom heeft een breedte van 150px, de overgebleven breedte is voor de tweede frame. //--><!-- Deze regel vertelt dat de eerste kolom van de tweede rij de naam "leftframe" heeft. De standaard pagina in dit frame is "menu.htm". //-->
<!-- Deze regel vertelt dat de tweede kolom van de tweede rij de naam "mainframe" heeft. De standaard pagina in dit frame is "home.htm". //-->
<noframes><p>Uw browers ondersteund geen frames. Dit is
echter wel nodig om deze site te bekijken.</p>
</body>
</noframes>
</body>
</html>

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk is of ie het in IE wel gewoon doet. want die code die jij nu zegt klopt aan geen kant.
die eerste code die je zei moet gewoon werken. zkkr in IE want ik gebruik zelf die code ook

Mvg,
killer bee

lukt ook niet.
en ik las net op internet dat NVU geen framesets ondersteunt.
en dat je het met een css moet make.
klopt dit?

hie deze moet werken moet je hem ffies open in klatblok en dan opslaan als kies je alle bestanden en dan noem je hem iets als index.html en dan zet je hem in de map/upload je hem naar de site waar hij moet komen en het werkt meteen.

anders moet je tog egt ffies over gaan naar sharpoint designer van microsoft.

Mvg,
killer Bee

Bijlagen

alleen hoe krijg ik me menu nu in het linker frame?
en het logo + naam boven in?
en de tekst in het midden frame?

door alles waar src="....." staat de goede link in te zettenb dan werkt alles gewoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan