frameset niet inkorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
hallo allemaal

is het mogelijk om een frameset te maken die niet inkort als je het scherm kleiner maakt,
ik bedoel dat als je het scherm kleiner maakt dat dan de frame's niet mogen inkorten maar dat je onder gewoon en scroll balk krijgt.

ik heb wel een oplossing, namelijk op een pagina een inline frame maken en de frameset pagina daar in laden maar dat is nogal onhandig.

is er nog een andere oplossing?? (de breedtes met pixels doen werkt ook niet)

alfast bedankt

oké

dat zou een iedee zijn maar dan heb je de frame's niet meer
je zou natuurlijk Iframe's erin kunnen zetten maar is dat zo handig?

dit is de website: knip

(er staat nog niets op maar ik ben nog bezig

Laatst bewerkt:
is er nog iemand anders die met mijn vraag kan helpen?

Je zou een pagina kunnen maken waarbij de cockpit van je F-16 één afbeelding is en de inhoud verder (de HUD enzo) in een iframe staat.

Echter, de beste (lees: mooiste) manier om dit op te lossen is door je pagina op te bouwen conform de CSS standaard. Dan gooi je alle (i)frames eruit en positioneer je alles middels div's.

zoiets?

dat lijkt me ok

je 2e idee zou dus zoiets moeten zijn

HTML:
<html>
<head>
<style>
#iets {
	position: absolute;
	top: 120px;
	left: 200px;
	z-index: 99;
}
</style>
</head>
<body>
<div id="iets">tekst</div>
</body>
</html>

dit zelfde zou ook met een iframe kunnen (gewoon ipv div)
alleen met een div kun je geen andere pagina laten zien
ik had namelijk een iedee dat je op een van de knoppen kon drukken en dan een tekst kan zien (link naar iframe).
dat kan dus met een iframe (die je ook met css doet) maar waarom met div's? wat je het beste (lees mooiste) vind.

iframes (en gewone frames) zijn verleden tijd. Ooit eens uitgevonden om (waarschijnlijk) pagina's te hergebruiken (menu's en dergelijke), maar tegenwoordig zijn daarvoor betere technieken.

Het werkt nog wel, en als je het weilt gebruiken houd ik je niet tegen, maar met een beetje javascript en een div, kun je precies hetzelfde effect bereiken als jij wilt, maar dan gebruiksvriendelijker. Je zult dan namelijk geen pagina-verversingen hebben, dus geen tijdelijk wit beeld in je iframe etc.

ja

je bedoel zoiets als:
als je op een link (of knop) drukt dat er dan een var. op een waarde word gesteld

die dan weer op een andere plek gelezen kan worden
???

Je kunt dan inderdaad met javascript een variabele een waarde geven en weergeven in de div.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan