Franse computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vtmuis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje eigenlijk voor mijn zus.
Ze heeft 2 jaar geleden een computer gekocht in Frankrijk en daar staat een Franse versie van Windows op.
Er is iemand bij haar langs geweest die er "veel"verstand van zei te hebben, ze wilde namelijk de Nederlandse versie (XP) erop hebben.
Volgens die meneer kon dat niet, ze heeft nu de Ned. versie op de F schijf staan.
Dit geeft geregeld problemen.
Nu de vraag: Klopt het dat je een Franse computer nooit helemaal leeg krijgt en een Ned. versie kan laten draaien? Kan het me eigenlijk niet voorstellen maar de Franse hebben wel meer van dat soort rare dingen:eek:
Ik hoop dat er iemand is die het weet!!
Groetjes
Mark.

Franse ordinateur

Het enige wat er echt frans aan zou kunnen zijn is het toetsenbord.

Verder moet het gewoon lukken volgens mij.

Wat gaat er fout ?

Eric.

Geplaatst door vtmuis
Klopt het dat je een Franse computer nooit helemaal leeg krijgt en een Ned. versie kan laten draaien? Groetjes
Mark.
Of het nu een Franse, een Russiche of uit welk land dan ook, met een format krijgt je alles weg en kun je hierna naar eigen believen de soort versie installeren.

Dennis.

Maar dan wel een format van de grond af. Fdisk
Niet even met de cd opstarten.

@ Elisa

Als ik met de CD opstart kan ik rustig alle partities verwijderen en op nieuw een aanmaken en formatteren.

Ben ik dan toch slimmer ?

Eric.

Een oud Frans pc'tje van mijn zus (die ook in Frankrijk woont) bevat geen woord Frans meer na formatteren en installatie van een Nederlandstalige Windows.
Er was idd wel een ander toetsenbord nodig.

Franse comp.

Jeetje wat zijn jullie snel!
Ik heb de link naar mijn zus gestuurd en kom er morgen zeker nog op terug!
Het leek me al sterk!
Morgen hoor ik wat nou de preciese problemen zijn maar je kan zelf wel nagaan dat 2 verschillende windows versie's elkaar af en toe willen bijten:evil:

Re: Franse comp.

Geplaatst door vtmuis
maar je kan zelf wel nagaan dat 2 verschillende windows versie's elkaar af en toe willen bijten:evil:
En niet zacht ook.;)

Dennis.

PS. Wel een Nederlands toetsenbord gebruiken hoor.

Re: @ Elisa

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Als ik met de CD opstart kan ik rustig alle partities verwijderen en op nieuw een aanmaken en formatteren.

Eric.
Het is wel slim, maar zelf laat ik dat niet onder de besturing v.h. installatieprogramma doen.
Dus: Opstartdiskette/Fdisk/Formateren en uiteindelijk installeren.

Dennis.

@ eric

We doen geen wedstrijdje hoor ;)
Ik weet uit ervaring dat er het een en ander meekomt uit je oude installatie. Dat heb ik wel eens heeeeeeel vervelend gevonden :cool:
Dus lekker even in de zwarte schermpjes.

format c: en dan gewoon nederlandse versie xp instaleren:thumb:

die man heeft er dus niet zoveel verstand van dan dat hij denkt:rolleyes:

@ Dennis

Dat is m.i. alleen lastiger, moet ik weer tools gebruiken om NTFS patities te verwijderen en ik kan geen NTFS formateren.

Nee bedankt.

Het enige dat je moet weten is dat je 5124 moet opgeven om een partitie van 5 gig te krijgen.

Eric.

Re: @ eric

Geplaatst door Elisa
We doen geen wedstrijdje hoor ;)
Ik weet uit ervaring dat er het een en ander meekomt uit je oude installatie. Dat heb ik wel eens heeeeeeel vervelend gevonden :cool:
Dus lekker even in de zwarte schermpjes.
Ik sluit bij je aan en precies om de genoemde reden, ik was dat bij mijn vorig bericht vergeten te vermelden.

Dennis.

Geachte collega's

Het is technisch niet mogelijk dat er iets achter blijft als je alle partities verwijderd.

Eric.

Re: @ Dennis

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Dat is m.i. alleen lastiger, moet ik weer tools gebruiken om NTFS patities te verwijderen en ik kan geen NTFS formateren.

Nee bedankt.

Het enige dat je moet weten is dat je 5124 moet opgeven om een partitie van 5 gig te krijgen.

Eric.
Beste Eric_Daleboudt,

Ik gebied niemand om op de wijze te gaan doen zoals ik dat zelf doe. Je hebt bovendien gelijk, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Gemak dient de mens, ja toch?

Dennis.

Het is technisch niet mogelijk dat er iets achter blijft als je alle partities verwijderd.

Partities of niet, op een complete schijf die geformatteerd wordt blijft er toch iets over/achter.
Dan wordt er door Windows toch iets in de 'oorlogvrije zone' ondergebracht.
Of zou Windows allerlei gegevens opslaan in het geheugen? Nee, kan ook niet.

Windows weet dingen te redden. Dat weet ik zeker.
Misschien is het wel zo dat Windows dit taalpakket helemaal niet interessant vindt. Dat zou kunnen.
Ik hoop dat we het nog te horen krijgen of het goed is afgelopen.

Hartelijk dank voor alle antwoorden.
Er zijn wat dingen veranderd. Mijn zus heeft een nieuwe laptop die gewoon in Nederland is gekocht.
Hiermee gaat ze nu verder werken.
Op de computer staat Windows ME (?) maar dat kan er eigenlijk niet af want me neefje heeft dat weer nodig voor school en zijn Frans is toch iets beter dan zijn Nederlands.
De computer met ME gaat naar zijn kamer dus hij ook weer blij. De Nederlandse Windows gaat ze er nu afhalen.
Deze beslissing heeft dus wel te maken met jullie antwoorden en dit was dus eigenlijk de beste oplossing!
Dus.........ook namens mijn zus: HARTELIJK DANK!!
:D

Jammer.............nu weten we niet hoe het zou aflopen :D Het was wel een leuk probleempje.
Wens haar veel plezier met de nieuwe laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan