Fraps mega lagg

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Berichten
1.774
Hallo,
Ik wil een minecraft video opnemen, maar ik heb een FPS van 8 als hij aan het openemen is, en als hij niet aan het opnemen is heb ik een FPS van 212, hoe kan dat, ik heb geen Frameratelock aanstaan, en gebruik de OptiFine mod. Wie kan mij helpen de Fraps instellingen te verbeteren?

Bedankt,
Tim
 
Is je buffer wel groot genoeg? Mogelijk is het wegschrijven de limiterende factor?
 
Het is de standaart 30 of 60 dacht ik, en hoe zie en lost je die factor op
 
Je kunt een hogere buffer instellen. Kijk ook even of je V-sync aan hebt staan. dat kan soms ook problemen geven. Ik fraps normaal gezien nooit openGL dus ik weet niet of daar nog beperkingen aan zijn.

Overigens record ik naar een ramdisk, dan heb je zelden problemen met de buffer.
 
Ram disk? En moet je de vsync uitzetten in minecraft? Hij heeft het altijd gedaan, tot dat ik verplicht mijn pc opnieuw moest installeren, toen heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Mijn pc WAS 32 bits en is nu 64 bits. Zou dat problemen geven, hij runt fraps trouwens wel in 32 bits wand in taakbeheer staat er fraps.exe *32
 
Geen idee wat er mogelijk verder nog fout kan gaan. vsync uitzetten in minecraft inderdaad. Soms wil dat helpen. Ik heb zelf ook 64 bit, maar nooit echte problemen gehad (maar ik heb geen minecraft)
 
Oke bedankt, zal ik uitzetten.
Maar wat is ramdisk?
 
Met een ramdisk met je een "harddisk" van je geheugen. Ik heb 16gig geheugen in mijn PC. 8 daarvan maak ik soms een drive van. Je kunt er naar schrijven en ook weer lezen. De "disk" is echter zo'n 20x sneller dan zelfs een SSD.
 
Dus het is eigelijk een soort virtuele hdd?
 
ik heb nogsteeds een mega lagg in minecraft, ik ga nu minecraft volledig opnieuw downloaden. Ik heb trouwens niks aan dat programmatje ik heb maar 3 (binnenkort 4GB) RAM geheugen :-(
ik heb om eerlijk te zijn niet echt een game PC
 
zelfs daarmee is het niet opgelost, runt fraps bij jouw wel in 64 bits? Dus geen *32 achter Fraps.exe in taskmanager?
 
Nee, fraps draait als 32bits. Ik heb er in het verleden ook wel last mee gehad. Wel/niet v-sync, moeilijke drivers, buffer te groot/klein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan