Free Dos verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Een computer wordt geleverd met: "free dos gebruiksrecht, geen support ".
Wat kan ik dan het beste doen om Windows XP te installeren?.

Cd van xp erin en installeren en daarna de drivers, geef ff je systeem specs door als je wilt

Een computer wordt geleverd met: "free dos gebruiksrecht, geen support ".
Wat kan ik dan het beste doen om Windows XP te installeren?.

Jeetje, Free Dos.
Bestaan er dan PC's die geleverd worden met Free Dos?
Ik wist dat dit ongeveer ruim een jaar geleden het levenslicht zag, maar dat er ook fabrikanten , systemen op de markt brengen met dit prehistorisch gedoe is even nieuw.

Oplossing: XP rom er in en format C zou ik zeggen en ik ga er van uit dat je alle drivers voor XP bij de hand hebt.

Cd van xp erin en installeren en daarna de drivers, geef ff je systeem specs door als je wilt

Hartelijk dank voor de reactie.
Wat bedoel je precies met de systeem specs rekening houdend met het feit
dat de bewuste pc pas over 14 dgn geleverd zal worden.

Bovendien wil ik eerst op de twee harde schijven partities maken, maar dat kan met de
Windows XP cd ook.

Jeetje, Free Dos.
Bestaan er dan PC's die geleverd worden met Free Dos?
Ik wist dat dit ongeveer ruim een jaar geleden het levenslicht zag, maar dat er ook fabrikanten , systemen op de markt brengen met dit prehistorisch gedoe is even nieuw.

Oplossing: XP rom er in en format C zou ik zeggen en ik ga er van uit dat je alle drivers voor XP bij de hand hebt.

Dit in verband met het feit dat Microsoft er tegen is, dat er pc's zonder OS geleverd
worden.
Diverse fabrikanten doen met Free Dos een z.g. handreiking.

Jij ook dank voor de info.

Specs zijn de gegevens over je pc, wat voor een moederbord etc etc

Specs zijn de gegevens over je pc, wat voor een moederbord etc etc

Intel Core2Quad Q6600 4x2,40 GHz 8M Box
Koeler LGA775 tm 3.4 GHz AVC
Asus P5K/EPU moederbord
2 x 2048 MB DDR2/800 Dimm Bulk
2 x Samsung 320GB SATA II U300 7200RPM 16MB Harde schijven intern
NEC AD7200S DVD±RW DL SATA OEM zwart CD / DVD Rewriters
XFX GeForce 8600GT 512MB Videokaarten
Sound On Board Geluidskaarten
16:1 Kaartlezer intern USB2.0 Zwart Kaartlezers
Coolermaster Centurion 5 Midi Tower
Forton Source 400W Voeding ATX 2.0
Microsoft Comfort Curve Keyb. OEM USB Zw Toetsenborden
Microsoft Optical Basic Mouse OEM Zwart Muizen
plus dvd speler.

Bijzonder vriendelijk van je, dank je wel.
Ik heb er nooit aan gedacht, dat ik dit wel eens nodig zou kunnen hebben.
Op mijn huidige pc, ook zonder OS gekocht, was dat volgens mij niet het geval.

Weet wel, dat me heel wat te wachten staat, hardware installeren,al die software er weer op zetten.
Maar gelukkig heb ik mijn oude pc er naast.
Kocht destijds een Belkin switch waarmee ik 2 computers kan bedienen met
1 monitor, 1 toetsenbord en 1 muis.
Maar de baas van een computerzaak zei mij ooit, dat ik nooit aan het updaten van
het BIOS moest beginnen.

Updaten van de bios doe je alleen in het uiterste geval.
Installeer windows xp, installeer dan service pack 2 en daarna de drivers van de asus site.
Dan java en flash.shockwave, acrobat reader, office pakket.
Als dat klaar is dan installeer je een virusscanner en firewall, en je eigen programma's.

Updaten van de bios doe je alleen in het uiterste geval.
Installeer windows xp, installeer dan service pack 2 en daarna de drivers van de asus site.
Dan java en flash.shockwave, acrobat reader, office pakket.
Als dat klaar is dan installeer je een virusscanner en firewall, en je eigen programma's.

Zal ik doen, fijn dat ik dit weet.

Bijzonder vriendelijk van je, dank je wel.
Ik heb er nooit aan gedacht, dat ik dit wel eens nodig zou kunnen hebben.
Op mijn huidige pc, ook zonder OS gekocht, was dat volgens mij niet het geval.

Weet wel, dat me heel wat te wachten staat, hardware installeren,al die software er weer op zetten.
Maar gelukkig heb ik mijn oude pc er naast.
Kocht destijds een Belkin switch waarmee ik 2 computers kan bedienen met
1 monitor, 1 toetsenbord en 1 muis.
Maar de baas van een computerzaak zei mij ooit, dat ik nooit aan het updaten van
het BIOS moest beginnen.

Hoi Betreft even over die Bios update,
ALs je een laptop/notebook koopt adviseer ik je toch een bios update te doen,
bij desktop is dit idd minder, bij notebook is het meestal voor de wlan videocard ( vooral als je een hebt :P )

''Als je een laptop/notebook koopt adviseer ik je toch een bios update te doen''

Hoe kom je er bij om hem een bios update aan te raden? Wat is de reden dan voor die bios update vraag ik me af. (Ik bedoel dit niet verkeerd ik vraag het me echt af)

Basic Rules to make a BIOS Update

Never touch a running System !
If all hardware works fine without any serious bugs: let it be! But e.g. if you've bought a new 80GB harddisk and your BIOS don't support it - it's a good reason to make a
BIOS-Update.

Use only updates directly from your Mainboard-Manufacturer, or if you've bought a complete PC (e.g. from Dell, IBM, Compaq, etc.) get it from them.

he BIOS-Update must be the right one for your mainboard-type (inclusive the revisions- / version number).

Use a DOS-Bootdiskette and a DOS-Version of the flash-program. Don't use a Windows Flash-Program!!!

Save your old BIOS first. If you have special BIOS-Settings: write them down.
Error while flashing ? Keep cool ! Don't switch off your PC !
There could be a 2nd chance to rescue your little gray friend.

http://www.biosflash.com/e/bios-update-howto.htm

Ps: een bios update kan ik sommige gevallen nuttig zijn maar als dit gebeurd is het jammer http://www.9lives.be/forum/hardware/551685-p5k-dood-na-bios-update.html

Laatst bewerkt:
lokoloko;2465387But e.g. if you've bought a new 80GB harddisk and your BIOS don't support it - it's a good reason to make a BIOS-Update.[/QUOTE zei:
En zelfs dan kijk je eerst in de release documentatie van de BIOS-en tussen jou versie en de versie die je wil gaan installeeren of de reden waarvoor jij een bios update wil doen wel gefixed is

Ik vraag me alleen af waarom je SP2 adviseerd en geen SP3
Is dat een tik fout of correct.

Mijn advies, aangezien je het systeem toch nieuw installeerd installeer dan meteen SP3, bij een nieuwe installatie gaat sp3 niet echt vaak mis in mijn optiek. daarna Chipset drivers en dan de andere drivers.

Ik heb Windows XP gewoon geïnstalleerd en daarmee was FreeDos exit.
Partitie voor Windows 30gB en de andere partities/schijven ingedeeld met
Windows schijfbeheer.

Alleen moest de VGA kaart nog geïnstalleerd worden en nog een paar utilities die mij wel dienstig leken.

Een PC zaak zei mij ooit, dat ik nooit het Bios moest updaten en bij de computers die ik had heb ik dit ook niet gedaan.

Nu heb ik een Asus moederbord en daar zit veel software bij o.a.om onder Windows de Bios te updaten en om de CPU te overklokken (zeg ik dit goed?) maar van beiden zal ik geen gebruik maken.:)

Ik heb wel een backup gemaakt van het huidige Bios.

Das heel verstandig

computer2.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan