free online filehosting gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

hast66

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Hoi

Ik ben op zoek naar een site langswaar je makkelijk een folder met subfolders met verschillende files kan uploaden en sharen met verschillende mensen via een link.
Die mensen zouden de folder in 1 keer moeten kunnen downloaden zonder poespas zoals wachttijden, registreren oid.
Er bestaan veel diensten op het web maar ik heb nog niets soortgekijks gevonden.
wie kent zoiets?

bedankt

4shared biedt die mogelijkheid:

http://www.4shared.com

Een gratis account geeft je 10 GB aan ruimte. De bestanden kunnen door iedereen gedownload worden, er is wel een 20 seconden wachttijd per bestand. Voor het downloaden van meerdere bestanden of folders kun je gebruik maken van JDownloader (open source):

http://jdownloader.org

Laatst bewerkt:
@ Seniorke, we hebben het over file sharing en wat bedoel je?

Ik gebruik http://www.easy-share.com
Het benodigd geen account maar dan blijven de bestanden niet staan als niemand die meer download. Als er verschillende mappen zijn dan moet je deze archiveren in bijvoorbeeld een .rar bestand. easy-share is niet de snelste.

De centjes moeten van ergens komen. En dan denk ik aan ongewenste reclame boodschappen, popups etc......
Hoe denk je dat advertentiesoftware op je computer beland?

Laatst bewerkt:
Met JDownloader heb je geen last van reclames. Je kopieert de link van de folder/download en de rest gaat vanzelf. 4shared heeft bovendien geen CAPTCHA, i.t.t. de meeste file hosters tegenwoordig.

Easy-share is inderdaad niet snel. Het heet nu Crocko. De wachttijden zijn langer + de site heeft de irritante CAPTCHA. Je moet ook vrij lang wachten tussen twee downloads.

M4RC0 , ken je bedoeling van CAPTCHA ?
CAPTCHA werd uitgevonden om de tekens in het plaatje over te typen. Een menselijke handeling kan de tekens overtypen, een machine niet.

Ja, dat weet ik. Maar in het geval van file hosters wordt CAPTCHA gebruikt om gebruikers over te halen om een betaald account te kopen. Wanneer je een account op zo'n site koopt vervallen alle limieten waar gratis gebruikers tegen aan lopen, zoals lange wachttijden, beperkte snelheden en CAPTCHA.

Ja, dat weet ik. Maar in het geval van file hosters wordt CAPTCHA gebruikt om gebruikers over te halen om een betaald account te kopen.

Nee CAPTCHA word gebruikt ter controle of de handeling door een mens word uitgevoerd of door een machine en heeft niets met een betaald account te maken.
In dit forum word ook gebruik van CAPTCHA bij de registratie. Als hier bij dit forum een een registratie kan uitgevoerd worden via een machine, staat het hier onmiddelijk vol spam berichten.

Het gebruik van CAPTCHA kan meerdere doeleinden hebben. Jouw voorbeeld is één daarvan. CAPTCHA m.b.t. file hosters is een andere. Ik zal mijn vorige bericht daarom toelichten.

Als gratis gebruiker moet je bij veel file hosters een CAPTCHA oplossen om een bestand te kunnen downloaden. Vaak is de CAPTCHA slecht te lezen of bestaat het uit nietszeggende tekens. Je moet het daarom regelmatig opnieuw oplossen. Programma´s kunnen de meeste CAPTCHA´s inderdaad niet ontcijferen. Dit betekent dat je bij je computer moet blijven om meerdere bestanden achter elkaar te downloaden. Veel gebruikers ervaren dit als irritant en kopen daarom een premium account zodat ze ongelimiteerd kunnen downloaden.

De reden van Helpmij om CAPTCHA te gebruiken is om spambots te weren. De reden van file hosters om CAPTCHA te gebruiken voor het downloaden van bestanden is puur financieel.

Laatst bewerkt:
@seniorke,

M4RC0 heeft wel degelijk gelijk.
Dat CAPTCHA oorspronkelijk een ander doel heeft is een ander verhaal en staat volstrekt los van de juiste opmerking van M4RC0.

Je weet zo te zien erg veel van beveiliging.
Maar je bent zo gefocust op beveiliging dat je tegelijkertijd je blik lijkt te beperken.

Tardis

Vergissing!
De laatste maal heb ik gebruik gemaakt van http://depositfiles.com
Hiervoor geldt geen registratie en ik zie hier ook geen reclame.
Vergeet easy-share het bestaat niet meer.

@Alfred 2:

Bij DepositFiles hoef je je inderdaad niet te registreren. De nadelen zijn de 60 sec. wachttijd, CAPTCHA en de zeer lange wachttijd tussen het downloaden van meerdere bestanden (dit kan oplopen tot enkele uren).

Zoals ik al zei heet Easy-Share nu Crocko. Het bestaat nog steeds, maar dan onder een andere naam.

Laatst bewerkt:
En toch nog even de kritische noot. Bij gratis sites waar je geen enkele juridische binding mee hebt, heb je ook geen enkel garantie wat er met je bestanden gebeurd. Voor de meeste toepassingen niet zo erg, maar wees je hier bewust van bij gevoelig privé of zakelijke bestanden. Je weet nooit wie er een kopie bewaard of ook nog bij je bestanden kan.

Daar ben ik het mee eens. Gevoelige informatie kun je beter niet uploaden naar gratis file hosters. De links kunnen namelijk opgenomen worden in publieke zoekmachines, ook al heb je hier zelf niet voor gekozen.

Je zou eventueel de bestanden kunnen beveiligen met een wachtwoord + encryptie, bijv. door ze in te pakken met WinRAR of 7-zip. In het geval van 4shared heb je de mogelijkheid om een wachtwoord te zetten op folders en bestanden. Natuurlijk werkt dit alleen maar indien de personen die toegang hebben tot jouw uploads de wachtwoorden niet doorgeven aan anderen. Zeker wanneer de links + wachtwoorden gelekt worden naar zoekmachines heeft deze maatregel totaal geen effect.

Bestanden kunnen ook te allen tijde gewist worden. Veel file hosters wissen bestanden na een x aantal dagen zonder download. Houd er rekening mee dat file hosters plotseling kunnen stoppen of offline gehaald kunnen worden. We hebben allemaal gezien wat er met MegaUpload is gebeurd. Je kunt dan de pech hebben dat je al je uploads kwijt raakt.

Laatst bewerkt:
@M4rco. Als aanvulling. Het ging mij niet enkel om hetgeen jij beschrijft. Maar je weet ook niet wat de hoster met de bestanden doet. De beheerders daar hebben echt geen last van jouw ingestelde wachtwoord hoor.

De beheerders hebben vanzelfsprekend toegang tot de wachtwoorden die je gebruikt op de betreffende site. Het wordt echter moeilijk dan wel onmogelijk om de bestanden te openen wanneer deze zelf beveiligd zijn met encryptie. Hoewel het theoretisch mogelijk is, is het moeilijk om ze te kraken indien er een goed wachtwoord op zit. Tenzij mensen deze informatie lekken uiteraard.

Laatst bewerkt:
Verplaatst Overige software -->> Hosting (webruimte).

@M4rco. Dan hou je nog over dat gratis diensten ook nog weleens de neiging hebben om opeens ophouden te bestaan. Zijn je bestanden ook foetsie. Wat ik enkel wil zeggen is dat je, indien van toepassing, goed moet nadenken.

Dat weet ik, bedankt nog voor je aanvulling m.b.t. gevoelige bestanden trouwens. Daar had ik in eerste instantie niet aan gedacht en is zeer van belang voor de uploader.

Dat (gratis) diensten kunnen ophouden te bestaan moet je zeker in acht nemen. Zie ook het laatste stukje in post #15.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan