Free to air DVB-T op oude KTV

• Onderwerp starter Onderwerp starter MoZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MoZ

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Ik zit met een probleem waarbij de oplossing vast heel simpel is, maar kom d'r maar eens op :o

Een week geleden heb ik een oude portable KTV van de zolder van oma gehaald. Typenummer CTB147MTF, hoewel ik hier op Google een ietwat afwijkende afbeelding bij krijg. Hij zal nog niet zo oud zijn, ik denk nog geen 5 jaar oud, geen flatscreen in ieder geval :(
Anyway, ik blij; eindelijk een TV op de slaapkamer. Doel van dit project: ik wil graag de free-to-air zenders ontvangen (NL 1+2+3)...

Wetende dat analoog reeds is afgeschaft, heb ik inmiddels een DVB-T antennetje in handen gekregen; zo'n spriet met een magneetvoetje en een coax aansluiting. Resultaat: voornamelijk sneeuw op TV. Toen kwam ik op het idee dat ik wel eens een decoder nodig kon hebben, of toch niet (het zijn immers free-to-air zenders)???

De enige zenders die mijn TV nu vind tijdens het autoprogrammeren zijn Discovery en RTL 7 (welliswaar achter een muur van dikke ruis en nauwelijks herkenbaar). Hoe die in vredesnaam op mijn beeldbuis terecht zijn gekomen?!

Wel wil ik geloven dat dit antennetje enigzins geholpen zal moeten worden bij zijn ontvangst, want op dit moment heb ik de beste onvangst door een metalen prullenmand aan een spijker in de muur op te hangen en daar het antenne op te zetten. Het ziet er volslagen belachelijk uit, maar goed :P

Wie weet het antwoord? :)

Hallo

Zo aansluiten :

Dvbt antenne ---> dvbt ontvanger ---> t.v.

Zoals ik het lees , heb je nu een dvbt antennetje rechtstreeks aangesloten op de antenneaansluiting van een t.v. , en dat lukt dus niet .

Hetgeen je nu ontvangt , is waarschijnlijk uitstraling van de kabelaansluiting.

P.s. : de standaard d.v.b.t antennetjes hebben geen goede ontvangst , je kunt er heel goedkoop eentje zelf maken , mits je een beetje handig bent .

http://www.pi4zlb.nl/Zelfbouw/DVB-T/Bierblik antenne.html

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan