Freecom externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb twee freecom externe hd's die ik probleemloos kon aansluiten op een USB poort. Na herinstallatie installeren zij zich niet meer automatisch maar wordt er naar een installatie disc gevraagd die dus niet bestaat. How Come???

FHD-2pro

FHD-xs

Heb je de drivers voor je chipset ook opnieuw geinstalleerd? CD met drivers behorend bij je moederbord.

Heb je de drivers voor je chipset ook opnieuw geinstalleerd? CD met drivers behorend bij je moederbord.

Uiteraard, schijven zijn okay op een laptop worden ze gewoon herkend (ook met Vista erop). Mijn sony dsc-T30 fototoestel wordt ook niet herkend maar een externe HD weer gewoon wel. Kan het met de voeding te maken hebbem??

je weet dat usb2 pas wordt ondersteund na install van SP2 .
en ik heb bij mijn freecom exteren hdisk wel een cd zitten .
maar ik heb die nooit gebruikt .
de externe disk werd na in pluggen meteen gezien .

je weet dat usb2 pas wordt ondersteund na install van SP2 .
en ik heb bij mijn freecom exteren hdisk wel een cd zitten .
maar ik heb die nooit gebruikt .
de externe disk werd na in pluggen meteen gezien .

Vista!! Er is ook een link van Windows over dit probleem. Heeft dan te maken met te weinig power voor de overige usb poorten. Maar ze hebben het allemaal gedaan onder Vista. Wel een nw. HD er bij en moet de videokaart ook stroom hebben, Maar voeding is 400 watt. Heb ook alles losgekoppeld, dus alle usb aansluitingen en alleen die van het MB en dan doet hij het nog niet. Ook de extra HD losgekoppeld ivm met misschien overbelasting van de voeding maar geen resultaat!!. Denk dat het Vista gril is en misschien gaat het over als ik Vista weer opnieuw erop zet, voor de tiende keer inmiddels.

Vista!! Er is ook een link van Windows over dit probleem. Heeft dan te maken met te weinig power voor de overige usb poorten. Maar ze hebben het allemaal gedaan onder Vista. Wel een nw. HD er bij en moet de videokaart ook stroom hebben, Maar voeding is 400 watt. Heb ook alles losgekoppeld, dus alle usb aansluitingen en alleen die van het MB en dan doet hij het nog niet. Ook de extra HD losgekoppeld ivm met misschien overbelasting van de voeding maar geen resultaat!!. Denk dat het Vista gril is en misschien gaat het over als ik Vista weer opnieuw erop zet, voor de tiende keer inmiddels.

Zoals ik al dacht, gewoon een bug in Vista (?) Na een nieuwe install van Vista geen probleem meer. Alle andere adviezen via Google etc geen enkele baat. Alles nieuw op mijn computer zelfs de voeding (550) en toch bleef het probleem bestaan. Ben via Google dit probleem veel tegen gekomen zonder dat er een oplossing bijstond. Gewoon een herinstall doen dus kennelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan