freecom sl 160 usb drive maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hallo

ik heb sinds een maand de freecom sl 160 gb externe usb 2.0 schijf. En nu - nadat ik hem meegenomen heb (veilig opgeborgen in een aparte tas ervoor) - maakt de fan (volgens mij) een ****** herrie. Iemand hier ook problemen mee? Is hier iets aan te doen?

ja, dat wel. maar misschien is t iets kleins en bekends...
anders moet ik alle data weer op gaan slaan en weer terug naar de winkel etc etc

Ik heb toevallig gisteren dezelfde aangeschaft, de Freecom Storage Gateway (160 Gig), en zn fan maakt inderdaad herrie. Al vanaf het begin als ie warm wordt, gaat ie even staan loeien, en vervolgens slaat ie weer af, totdat ie weer warm is denk ik.
Dat de toonhoogte hoger wordt, zal te maken hebben met de snelheid waarmee de fan draait, oftewel: hoeveel warmte er afgevoerd meot worden.

Ik zie dat dit bericht al haast een jaar oud is, ik hoop dat je de e-mail notificatie hebt aanstaan, zodat we even over dit onderwerp verder kunnen gaan.
Ik heb namelijk nog wel een paar vragen, de basis-instellingen staan er dan wel allemaal beschreven, maar bijvoorbeeld het instellen van de HTTP-server enzo, dat is niet het makkelijkst. Ik kom er wel, door in te loggen via PuTTY via de SSH, maar hoe moeilijk is het om dat te verwijzen, en om daar met bijvoorbeeld FTP te komen?
Ikzelf werk voornamelijk met XP, en de server is voor dit systeem Linux, maar het moet toch mogelijk zijn lijkt me.

Mij vraag is: hoe ver kun je gaan met deze HDD, zijn er nog beperkingen kwa rechten en dergelijke?

Grz. Joe.

ik heb geen gateway versie dus kan je niet helpen, en idd ik heb de hdd omgeruild. Misschien kan iemand anders je helpen

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan