freecom xxs 2.0 usb 500Gb start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
Berichten
202
Hallo, mijn zwager zijn externe HDD start niet meer op. Ik heb het nu aan mijn laptop aangesloten , en inderdaad hij start niet op. Ik hoor verder ook niks zoemen , maar een blauw ledje knippert 3 x , dan na 2 seconden weer 3 x. Er staat heel veel foto''s op!! Wat is er aan de hand , en wat betekent het knipperen. Is het nog te herstellen door een progje of zoiets!
Graag jullie wijze raad!!!!!

Groet
Jaap
 
Men vergeet nog al eens dat alles eens kapot gaat, ook een externe HD. Daarom een externe HD altijd alleen als backup/kopie gebruiken en niet als enige bron. Hetzelfde geldt voor USB-sticks. Dan weet u dat voor in het vervolg.

Nu uw huidige probleem. Laten we hopen dat het niet de HD zelf is, maar het controler mechanisme in de externe HD-casing.
Om daar achter te komen dient u de kast open te maken en de HD uit de kast te verwijderen en dan de HD als gewone interne HD in een PC te hangen aansluiten op het moederbord dus). Als de HD dan herkent wordt is ie waarschijnlijk nog OK en kunnen alle gegevens ervan gelezen en gekopieerd worden.
Lukt dat ook niet, dan is er een echt probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan