FreeNAS installeren VANOP een usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik wil freenas installeren vanop een usb stick. Mijn pc heeft geen cd lezer (is embedded system).
Een externe cd lezer heb ik al geprobeerd maar daar geeft hij bij het laden: SCSI : Hardware failure
Na wat opzoekwerk bleek het te zijn dat hij de cd lezer niet support.

Vervolgens was mijn idee om te installeren vanop een USB stick. De IMG file naar usb
zetten is geen probleem. Maar i.p.v. een installatie, boot hij nu rechtstreeks naar Freenas (zonder installatie).

Vervolgens was mijn idee om de IMG naar mijn hdd te zetten. (Linux live cd, en met dd naar mijn hdd zetten via 'dd')
Maar dit werkt ook niet echt..

Unetbootin lukt enkel met FreeNas 7, en dat vind ik wel wat zonde.

Iemand nog een idee?

gr.
.Maxim

Blijft alleen over een supported externe CD speler te gebruiken of een courante versie van freeNAS

Mijn gevonden oplossing:
Nadat ik vandaag een usb installer voor windows wou maken, is het me opgevallen dat met YUML
deze installaties als .iso worden geladen (dus niet uigepakt) Ik heb vervolgens in YUML de iso van FreeNAS
geslecteerd. Deze kon dan laden.. het enige probleem was, dat ie dacht dat zijn files in de root van de usb stonden..

Vervolgens alle files (buiten boot files) uitgepakt in de root van de usb. en nu werkt het ;)

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan