freespace op HD verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Ik heb zojuist een supergroot bestand (28 gig) op mijn HD van 80 gig verwijderd. Als ik echter in de verkenner kijk bij eigenschappen, geeft deze nog steeds aan dat er slechts 8 gig vrije ruimte is (dat gaf ie dus ook aan voordat ik grote bestand gewist had). Het oude bestand is inderdaad verdwenen, komt ook niet meer in de verkenner of prullenbak voor.
Ik kan ook geen bestanden die groter dan 8 gig zijn erop zetten.
Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik mijn 'lege ruimte' weer terugkrijg?

heb je systeem herstel aan staan ? of gebruik je norton?
doe anders even een zoek opdracht op je hd en zoek dan op grote files kun je zo zien welke de meeste ruimte in beslag nemen

treesize

Het bijzondere is dat treesize mooi alle bestanden aangeeft, maar geen vrije ruimte. Hij geeft aan dat zoiets van 28 gig in gerbuik is (maar de schijf is dus wel 80 gig)

Ik werk ook met norton utilities, maar weet niet wat dat ermee te maken heeft

Doe eens schijfopruiming en dan bij meer opties, systeemherstel, schijfruimte vrijmaken door alle herstelpunten verwijderen behalve de laatste

Dank Jozo, zojuist gedaan maar zonder resultaat. Hij herstelt helemaal niet naar een eerder punt.
Het betreft een tweede HD waar geen besturingssyteem op staat.

Tja, ook toegepast maar ook dit heeft geen invloed. De verkenner geeft aan onder eigenschappen dat de schijf 80 gig is. Kijk ik in treesize dan blijkt slechts 28 gig in gebruik, en volgens beide heb ik slechts 8 gig over.

opgelost

Ik heb de bestanden inmiddels tijdelijk verwijderd en met diskmanager de schijf opnieuw geformatteerd. Nu heb ik alle geheugenruimte weer beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan