freeware OCR scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Wie kan mij helpen aan een freeware OCR scan programma. Degene die bij mijn HP scanjet 5470C is geleverd is waardeloos.

Nou ik heb voor je gezocht maar ik kan niks vinden. Zal niet meevallen denk ik!! :(
Het is allemaal betaald.

Er zijn er wel een paar OCR maar of die beter zijn dan die jij heb, dat is de vraag.
Waarom is dat wat je nu hebt waardeloos?

Degene die gratis zijn, zijn niet echt OCR programma's zo te zien. Ik had hier ook al gekeken!! Ik ben benieuwd wat er aan hetgeen mankeert wat er nu gebruikt wordt inderdaad!!

Via PB ontvangen van tbiekens
Iedere keer als ik de opdracht geef om om bewerkbare tekst in OCR te scannen en ik bewaar hett resultaat in Word dan komt de tekst heel vreemd en onvolledig over zodat ik nog alles kan overtypen. Misschhien moet ik mijn instellingen aanpassen maar daar ben ik niet zo goed in thuis. Misschien zit daar wel het probleen. Finereader Try and Buy doet dit perfect maar ja voor slechts een paar dagen.

Groetjes

Mijn advies is om toch een beetje met de instellingen te "spelen". Ja en anders zal je Finereader, als je daar prettig mee werkt, moeten aanschaffen.

OPLOSSING OCR PROBLEEEM

Inmiddels heb ik via de Site van HP www.hp.nl een upgrade voor windows xp gedownload en geïnstalleerd en dat is kennelijk de oplossing van het probleem. Het sscanneen van tekst gaat nu weer perfect.

Mooi :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan