Freewebs website blokkade

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpampet

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Hallo,

Sinds een half jaar maak ik een eigen simpele website via freewebs. Omdat ik meer ruimte nodig had ben ik er een week geleden een klein bedrag per jaar voor gaan betalen.

Maar de laatste vier dagen kom ik op geen enkele site van freewebs, ook niet sites van anderen. Ik was dus al aardig geïrriteerd aan het raken richting dit bedrijf, maar wat blijkt anderen kunnen wel gewoon op mijn site komen.

Ik heb al gekeken of de site tussen de lijst met "verboden" websites op mijn computer is gekomen, daar staat hij niet tussen. Ook mijn draadloos modem heb ik vele malen gereset en de stroom eraf gehad.

Als ik op mijn site ga zegt hij onderaan "bezig met openen...." en dan na een kleine minuut "de pagina kan niet worden weergegeven"

Dit heb ik ook met andere websites via freewebs, dus ook als anderen er wel op komen. Deze problemen doen zich niet voor bij andere sites.

Wie heeft tips/suggesties om tot een oplossing te komen?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Pim Julsing

Bedankt voor je snelle reactie. Nee via de aangekoppelde domeinnaam doet hij het ook niet!

Ook www.freewebs.com weigert hij.
Raar maar waar.

gegroet,

Pim Julsing

Deze vraag ook al eens gesteld bij freewebs?
het lijk bij jou een freewb probleemte zijn, tenminste als ik jou bericht goed lees.

Ik denk dat het iets anders is.
Namelijk dit:
ScvWebFire

BerichtGeplaatst: Ma 18-04-2005 22:24
Even voorstellen. Ik ben een Network Opperator voor een ISP.

Het huidige probleem zit niet direct bij wanadoo Nederland, maar France Telecom (eigenaar wanadoo) en Cogent.

France Telecom heeft besloten om te de-peeren met Cogent.
Zeer simpel gezegd. Peeren is het koppelen van Internet netwerken.
de-peeren is het ontkoppelen.
Cogent is een groot netwerk dat bijna alleen aan peereing doet. Het koppelt dus netwerken aan andere netwerken.

Nu dat France telecom dit stop heeft gezegt levert dit problemen op voor klanten van beide partijen.

Wanadoo klanten kunnen geen websites zien of minder als een netwerk zijn primaire connectie via Cogent heeft.

Normaal zou een packetje een andere route zoeken.
Maar om een onduidelijke reden gebeurt dit niet.

France Telecom beweert dat Cogent een z.g.n. blackhole gebruikt om alle IP nummer informatie van France Telecom die via andere netwerk komt te blokeren. Cogent beweert dat France Telecom alles geblokeert heeft. Dit is beide via onofficiele bronnen verkregen.

Photobucket zit uit mijn hoofd via een cogent connectie. Dus dit levert dus problemen op.

Mijn personlijke mening is dat iedereen Wanadoo, France Telecom (noc@opentransit.net) en Cogent (BNL-Info@cogentco.com) emailed belt om te melden dat dit soort onzin niet kan want hun klanten lijden onder een zakelijke oorlog.

Bron: http://forum.web-log.nl/forum/viewtopic.php?t=13721&postdays=0&postorder=asc&start=150

Zelf kom ik er ook niet meer op.

Even geprobeerd.

Ik zit bij zonnet, nu versatel.

Klikte op de link van freeweb, deze opende zonder dralen, dus ik denk dat RVE123 gelijk heeft.

Eric.

Daar ben ik dan mooi klaar mee!
Zal wanadoo wel een mail sturen.

groetjes,

Pim Julsing

p.s. vijf dagen geleden werkte de site nog supersnel.

Net via msn met iemand contact die ook bij Wanadoo zit en wel op mijn website kan komen.

please help me:(

groetjes,

Pim Julsing

Als je even naar die link kijkt en op de volgende bladzijde kijkt, dan kan je zien dat de site's via proxy-server wel te bereiken zijn.

Ik kom er ook weer op zie ik (zonder proxy):D
Probeer nog, maar een keer

****a ik kan weer op mijn eigen webiste komen.
Bedankt voor de reacties.

Ik heb meteen contact gehad met freewebs. Zij gaven aan dat het een bekend probleem is. Door de naam "freewebs" blokkeren sommige servers hun sites.

Dit zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ik zal wanadoo ook even mailen of ze hun gebruikers niet willen kleineren.

vriendelijke groet,

Pim Julsing

Dit probleem kwam alleen niet door de naan freewebs, maar door iets anders waarvan freewebs waarschijnlik niet van op de hoogte is/was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan