Freez / vastloop probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc.
Hij loopt vast / freezt als ik bijvoorbeeld op internet zit.
Het enige dat ik kan doen is de muis bewegen, maar ik kan nergens op klikken.
Ctrl, alt, del werkt ook niet meer.
En dan na een paar seconden gaat m'n beeldscherm op zwart en kan ik de pc alleen nog maar uitzetten door de aan/uit knop in te drukken.

Wat is dit probleem????

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en besturingssysteem). Dan kunnen we je vraag evt. in de juiste sectie zetten.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
ik heb een pc van Q-motion (weet geen typenummer, heb hem 2dehands gekocht)
Specs:
Intel Pentium 4 2.8 gHz
1,5 GB RAM
512 MB Ati Radeon 3650 of 3600 (weet niet zeker meer :shocked:)
Ik gebruik Windows XP.

Op dit moment het ik er Avast! antivirus op staan, maar hopelijk niet meer voor lang (registreren lukt niet)
Het probleem is zomaar ineens ontstaan, maar volgens mij erger geworden na het installeren van een usb-stick voor draadloos internet.
Ik heb zelf nog niets geprobeerd om het op te lossen, want ik had geen flauw idee wat ik zou kunnen doen.

Zou het een oplossing kunnen zijn om Windows te herstellen of opnieuw te installeren???

Hoi,
je hebt hem 2e hands gekocht, heeft hij dit vanaf het begin gedaan? Stond het besturingssysteem er al op toen je hem kocht? Dan zou ik zeker herinstalleren (indien mogelijk) want je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.

Hij heeft het niet vanaf het begin gedaan, en ik heb een maand of 1 of 2 geleden Windows nog opnieuw geïnstalleerd.

Heb je de kast al eens open gehad en eens gekeken of hij niet eens schoongemaakt moet worden?

zal ik eens ff doen, maar denk niet dat dat het probleem is, want hij loopt niet vast tijdens het gamen......................

Hij zal niet voor niets vastlopen, kan ook een warmteprobleem zijn, we moeten toch ergens beginnen.
Dat vastlopen doet hij dat dan alleen als je op internet zit?

En heb je de raad van lord163 opgevolgd? Je hebt met Mbam niks gevonden geef je aan,heb je al eens in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) geprobeerd te scannen?

nog niet, zal ik eens proberen.
Maar waarom zou dat verschil maken dan?

Omdat in de veilige modus alleen de noodzakelijke processen worden geladen om Windows op te starten, kort gezegd evt. virussen e/o spy/malware worden niet geladen dus heb je meer kans om ze op te sporen/verwijderen.

De scanners vinden niks, volgens mij ben ik helemaal clean van virussen enz.
Wat voor probleem zou het dan kunnen zijn????? (IK denk dat het wel een hardware-probleem zal moeten zijn.)

Zou kunnen, ik zou in eerste instantie dan eens naar de voeding kijken. Maak je kast eens open en kijk of hij niet dichtgeslibt is v.h. stof.

Net 2 maanden geleden een nieuwe voeding van 400W erin gezet, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik!
Nog meer suggesties????? XD

Dat kunnen wij toch niet weten.
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en besturingssysteem)
Heb je soms ook nieuw geheugen erin gezet, dan kunnen we dat ook uitsluiten.

Laatst bewerkt:
Werkgeheugen zit er al vanaf het begin in...........

Is het dan verstandig om een memorycheck te doen???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan