Freezing PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaneJord

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Halo ik heb een dell dimension 4700 en ik heb windows XP pro erop mijn probleem is als ik de computer aan wil doen dan komt er iets met Windows normaal opstarten en het aftellen van 30 naar 0 maar als ik Enter druk op windows normaal starten freeze mijn pc helemaal ik kan helemaal niks doen heeft iemand een oplossing voor me dat ik gewoon op mijn computer kan

Systeem herstel , of even checken of hij wel wilt opstarten in Safe Mode.
Zo ja in Safe Mode:
Download MBAM ( Malware Bytes )
Laat hem een volledige scan doen
Niks gevonden?
Download Combofix van BleepingComputer
Laat hem een volledige scan doen
Niks gevonden?
Dan weet ik het niet :d

Fijn day je zo snel reageert maar het probleem is dat elk knop dat ik klik de pc freeze er komt windows normaal starten etc en het is al 3 maanden zo mijn zusje(12 jaar)heeft een video gekeken op youtube en opeens kwam blauw scherm en er ston pc moet opnieuw opgestart wrdn en mijn zusje trekte de stekker eruit en deed de pc weer aan en op eens kwam windows normaal starten safe mode etc en als ik 1 knopje druk freeze het elke dag probeer ik als die pc gaat

Doe de Windows CDRom er eens in en kijk of die automatisch fouten herstelt. Installeer Windows natuurlijk niet als de setup jou vraagt op welke schijf Windows moet worden geïnstalleerd!

Biedt dit geen oplossing, haal de spanning dan van de computer en verwijder de uitbreidingskaarten die je hebt één voor één zoals netwerkkaart en grafische kaart. Er is namelijk een kans dat één van deze stuk is. De computer heeft vaak zelf ook een grafische chip en een aansluiting voor een monitor waarmee je even het benodigde beeld zult kunnen krijgen.

Zo niet, gebruik dan een bootCDRom om de harde schijf te controleren. Windows kan dit ook met de opdracht Chkdsk c:, dan moet je voor herstellen kiezen als je de installatie cd gebruikt. Je kan dan een prompt krijgen waar je deze en nog andere herstelopdrachten kunt invoeren. Je verlaat de opdrachtregel met "Exit". Met de opdracht sfc /scannow (let op de spatie) laat je Windows de beveiligde systeembestanden scannen en vervangen als dat nodig is.

Ik kan me voorstellen dat er een andere reden is waardoor Windows niet meer werkt, een te gefragmenteerde schijf of een volle schijf misschien of er staat een virus op waardoor Windows beschadigd is. Daarvoor kan je vaak hulpprogramma's vinden op een bootdisk en je kan dan de bestanden op de computer ook vanaf de bootdisk benaderen. Hiervoor zou je Hiren's Boot Disk kunnen downloaden http://www.hirensbootcd.org/download Je krijgt dan een image bestand (met .iso extentie) die je naar een CDRom kan branden met bijvoorbeeld CDBurnerXP zodat die CDRom opstartbaar wordt. (image bestand naar schijf branden) Je moet in de Bios of Setup van de computer eerst het optische schijf station bovenaan de lijst met opstartbare stations plaatsen en dan booten met deze CDRom er in en vanuit het menu van de bootdisk de benodigde programma's kiezen.

Zoiets heb je ook speciaal voor virus scanners. Bij deze scans gevonden virussen hun naam moet je goed noteren want op het Internet kan je dan vaak vinden welke bestanden daar mee te maken hebben en hoe je Windows weer herstelt.

Let op: wanneer je Chkdsk fouten op de schijf laat herstellen dan kan het gebeuren dat de partitie ontoegankelijk wordt, daarom is het beter om bij gevonden schijffouten eerst de belangrijke bestanden te redden, wanneer dat nodig is.

Een andere BootCDRom is Ultimate Boot CD http://ubcd.sourceforge.net

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan