Freezing

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheKiller_Dog

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
Ik heb sinds gister 2 geheugen DDR400 balken van 1gig ieder in mn pc geduwd. Sindsdien krijg ik gewoon op een willekeurig moment een freeze, dus gewoon dat Windows XP helemaal blijft hangen cursor en alles.

Is dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Dit probleem heb ik ook gehad. Opstarten ging wel goed, maar daarna was het bij bijvoorbeeld internet explorer gebeurt.
Ik heb dit op kunnen lossen door in de bios de instelling DDR333 aan te klikken. Misschien heb je hier wat aan, veel succes.

TheKiller_Dog zei:
Ik heb sinds gister 2 geheugen DDR400 balken van 1gig ieder in mn pc geduwd. Sindsdien krijg ik gewoon op een willekeurig moment een freeze, dus gewoon dat Windows XP helemaal blijft hangen cursor en alles.

Is dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Gebeurt ook als de memtimings te strak staan, zet deze eens op cas 2,5 of als deze daar al op staat, op 3.

Je hebt niet voor niets geheugen wat op 400mHz kan draaien, om ze nu terug te klokken?
Zet ze niet op spd en ruime instellingen, dan gaan ze meestal ook terug naar 333.

Ook zou je een memtest kunnen draaien, om er zeker van te zijn dat het geheugen goed is, eerst per 2 latjes, geeft deze fouten, per latje, om te weten welk latje niet goed is.

http://www.memtest86.com/

Ben ook 2 x teruggeweest om werkende geheugenlatjes te verkrijgen.

Die moet ik er dan wel eerst bijzoeken. Bij de Aldi pc (Titanium 8000XL) zat veel maar helaas geen handleiding van het moederbord. Volgens mij heb ik die wel een keer gevonden als PDF bestand. Bedankt voor de tip :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan