frequency combination......

Status
Niet open voor verdere reacties.

colgate

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Dit krijg ik als ik m'n pc opstart!? :

During the last boot-up, your system hung for improper frequency combination.

Your system is now working in safe mode.

To optimize the system performmance and reliability, make sure the frequency combination conforms to the specifications of your cpu, dimm and other connected devices.

cpu speed - manual
cpu frequenqy multiple - 20X
cpu/pci frequency(mhz) - 100/33
cpu/memory frequency ratio - AUTO
cpu level 2 cache - ENABLED
Bios Update - ENABLED
PS/2 Mouse Function contr - AUTO
USB legacy Support - AUTO
OS/2 Onboard Memory >64M - DISABLED

Als ik afmeld krijg ik ook een mededeling dat er iets fout is met het geheugen(written) en dan valt hij pas uit.

Kun je meer gegevens geven?

Type moederbord?
Onlangs nieuwe hardware gekocht en geinstalleerd?
Kast even open gehad?
besturingssysteem?
Met de pc gegooit?;)

Maar je kan wel normaal inloggen op je account?
Zowel, scan dan ff. :confused:

Probeer eerst eens de bios weer op default settings te zetten.
Wanneer dat niet helpt, is een bios reset denk ik de beste oplossing

Maar je kan wel normaal inloggen op je account?
Zowel, scan dan ff. :confused:

Heb windows home xp

motherboard ASUS P4S333-FX

Eerst was het probleem verwaarloosbaar, als ik afmelde kwam een fractie van een seconde een mededeling ivm het (written)geheugen. Kon niet opgeslagen worden ofzo.
En dan ging m'n pc uit. Maar alles ging toen nog goed.

Als ik nu soms aanmeld is het m'n motherboard met die mededeling, maar niet altijd!!!
Indien het zo is doe ik m'n pc weer uit en zet hem dan weer aan en windows xp is daar zonder probleem!!!!

Nu kan ik weer vlotjes tekst typen maar dit kan zo omschakelen, als ik dan iet typ is het bvb zooo alllleeees blllijft hangen !!! er komt ook geluid bij te pas:rolleyes:

Er is iets met m'n lees en schrijf geheugen dit komt voor als ik afmeld en het nummer-code kan ik niet lezen want het te snel weg.

Laatst bewerkt:
Kun je meer gegevens geven?

Type moederbord?
Onlangs nieuwe hardware gekocht en geinstalleerd?
Kast even open gehad?
besturingssysteem?
Met de pc gegooit?;)

Nee enkel updates van windows en media-player, maar dit is al een tijdje geleden.
Het heeft misschien iets te maken met die foutmelding die ik krijg als ik afmeld ivm lees en schrijfgeheugen die niet opgeslagen kon worden.

Ik versta het niet goed, kan uren ok zijn en dan plots heb ik prijs!!!!!!

@mrmusic die BIOS wat doet dat eigenlijk!

Laatst bewerkt:
Je zou het geheugen eens volledige moeten testen met "memtest86", dit programmaatje test het geheugen volledig door ernaar te lezen en te schrijven en haalt er zo eventueel slechte delen uit. Het is volledig freeware, en met ff googlen vind je het zo. Op een floppy of CD branden, ervan opstarten en laat maar draaien, als er fouten zitten in het geheugen wordt dit gemeld. Afhankelijk van de hoeveelheid en snelheid van het geheugen kan de scan wel enige tijd in beslag nemen.

Jan

@ colgate, doe nu eens eerst wat mrmusic zegt, namelijk de bios op default settings zetten. Je Cpu speed staat in de bios op "manual".

@ colgate, doe nu eens eerst wat mrmusic zegt, namelijk de bios op default settings zetten. Je Cpu speed staat in de bios op "manual".

dus enkel bios -> op DEFAULT zetten he !!

En de rest is ok !?

ik weet namelijk niet hoe ik naar m'n mainboard moet gaan!! :o

Bij opstarten van de PC, moet je de toets "Del" indrukken, kan ook F1 zijn ed.. maar onderaan je beelscherm staat dat wel. Nu kom je in de bios. Daar ga je een keuze kunnen maken. Kijk naar Bios default settings. klik hierop. Druk nu "save" . Zal vragen of de verandering moet gesaved worden. kies "Y". Pc zal terug opstarten. Druk terug "Del" of ...Kijk dan ook even naar CPU Speed. Zal waarschijnlijk bij "advanced options" staan. Zet die op auto, als hij daar niet moest op staat

Dag beste mensen,

Ik had een bericht gekregen van windows dat er een "grote" fout was!!!, dat ik m'n beeldscherm anders moest instellen. Heb ik dus gedaan en ik moest m'n pc terug opstarten.
Resultaat compleet zwart scherm en m'n lege dvd die erin zat krijg ik er ook niet meer uit!!
Ben naar de winkel geweest om te vragen of ze nog m'n documenten op een cd konden plaatsen, ook zij kregen hem niet aan de praat. Maar hij slaat wel nog aan. Zal maandag weten of ze m'n documenten konden redden. Zal zeker 150euro kosten zei men mij:shocked: .

Ik was het dan zoooooo beu dat ik een nieuwe pc heb gekocht een "HP pavilion VISTA".
ZEEEEEEEER ontgooochelend, kan m'n printer,kopieer,scanner en foto app. niet meer gebruiken. is minder overzichtelijk dan XP.
Kreeg net een mailtje met bijlagen v powerpoint en die kunnen ook niet open.
Als iemand m'n nieuwe pc wil kopen van 2 dagen oud, dan mag je hem hebben voor 699 euro ipv 799. Ik koop dan direct weer een XP.

toch.. had je je bios op default gezet?

op "default" ging niet, kon wel op iets anders plaatsen maar gene default.

cpu speed : kon ik ook niet op AUTO zetten ipv manual het waren niveau's HZ

Een weekje geleden zat ik nog brieven te typen en kon ik surfen en dan plots niets meer.
Had nog gedacht van efkes rap al m'n vakantie foto's en documenten op cd te plaatsen en dan Xp her installeren, but nope. Raar dat ik die CD Writer ook niet meer kon open krijgen.

sony / DSC-U10
BROTHER DCP-115C"

Bij vista kan ik deze niet meer gebruiken:evil:
Thank you bill Gates:mad:

Op een PC van 2 dagen oud, zit gewoon garantie, dus niets betalen, zijn ze nu helemaal, valt onder coulance, om die documenten te saven.

Overigens kun je Vista net zo laten draaien als XP, het is dezelfde kernel, beetje vernieuwd, maar toch.

En na een stevige tweak, draait hij net zo snel en soepel als XP, het probleem is sommige drivers, maar vaak kun je gewoon de XP drivers laten werken.

Nee, had een oude pc pentium 4 van 5 jaar oud en die staat in een zaak omdat ik wil m'n documenten hebben.

Die VISTA heb ik 2 dagen geleden gekocht, die pentium 4 is voor de vuilbak.

Nee, had een oude pc pentium 4 van 5 jaar oud .

Colgate, in posts 2 terug zit jij juist je nieuwe bak te verkopen. daar reageert LangPier op

Als iemand m'n nieuwe pc wil kopen van 2 dagen oud, dan mag je hem hebben voor 699 euro ipv 799. Ik koop dan direct weer een XP.

Bij alle ellende heb je kennelijk nog niet geleerd dat je met een paperclip de DVD eruit kunt halen. Steek die in een klein gaatje in het front van de DVD en hup het laadje gaat open.

Bij alle ellende heb je kennelijk nog niet geleerd dat je met een paperclip de DVD eruit kunt halen. Steek die in een klein gaatje in het front van de DVD en hup het laadje gaat open.

Zal m'n 'oude bak' maar eind deze week terug hebben, indien ze er nog niet aan gewerkt hebben neem ik hem gewoon mee. Er was wel geen gaatje te bespeuren, maar zal eens proberen in de gleuf rond de dvd lade.

Persoonlijk denk ik dat die pc nog te redden was, aangezien ik een bericht kreeg van windows zelf dat er een "serieuse fout" was. En na het terug opstarten total black out, geen reactie meer wat ik ook aantikte.

Ik typ nu met m'n nieuw klavier op m'n nieuwe pc, maar had eerst m'n oud klavier aangesloten en die werkte ook niet! Numlock,Capslock lichtjes flikkerden!

Ajja, ik heb nog een vraag ivm Vista

Zoals je al wist kan ik m'n printer, scanner, etc...niet gebruiken wegens verkeerde drivers.
Ik vind net in een doos met software van m'n oude pc een "DRIVER CD ROM Version 13"(includes VGA CARDS Drivers Utilities). Indien ik deze zou installeren, zou het kunnen zijn dat ik dan m'n hardware weer zou kunnen gebruiken?! Heb al gekeken op de website van "BROTHER" & "Sony" maar nog geen software te downloaden.

Heb een brother DCP-115C enkel software voor de DCP-115C !! misschien zou dit ook gaan?!

greetzz

Laatst bewerkt:
Het is niet aan te raden rond de lade van een Cd te gaan peuteren want dat werkt niet.
Op elke CD/DVD vindt je op het front een klein ongeveer 1mm rond gaatje waar een paperclip in past of een stompe naald. Die drukt het mechanisme vrij als je wat voelt bewegen. Dan komt de CD/DVD lade vrij en kun je die met je nagel opentrekken. Soms zijn er twee gaatjes waarvan één een ledje (lichtje) is.
Naar wat ik hoor zou ik op de oude cd gewoon eens proberen Windows te installeren.

Een ander optie is de Hiren Bootup CD te laden daarmee heb je allerlei testtooltjes waarmee je zonder windows het systeem kunt testen. IS wel wat ervaring voor gewenst.
Je kunt er ook mee formatteren. De CD runt in het memory op een virtuele drivemodus.

De drivers is een verhaal apart vooral met Vista, ik heb daar nog geen ervaring mee. Veel oudere apparaten worden niet meer ondersteund door de drivers of Vista. Ik weet niet of daar een compatibiliteits modus bestaat zoals onder XP? Zelf heb ik b.v. een HP scanner die het onder XP niet wilde doen, na een grote update weer wel, maar nog een update maakte de boel weer ongedaan. Nu heb ik er een zooi updates uitgegooid en werkt hij weer. Probeer op het internet te zoeken naar Vista drivers?
Veel fabrikanten nemen de moeite niet hun produkten te upgraden en dwingen je nieuw te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan