• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

frequentie automatisch verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulkogelman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2015
Hallo,
Voor mij werk heb ik een onderhoudslijst gemaakt met diverse onderdelen die onderhoud behoeven op een bepaalde frequentie, b.v. 1 x per week , 1x per 2 weken, 1x per 4 weken, enz
achter deze kolom staan 52 kolommen met de weeknummers, als ik nu in een deel wat 1 x per 4 weken onderhoud bv in week 1, 5, 9 enz een kruisje heb geplaatst kan ik op weeknummer sorteren en vervolgen heb ik een lijs wat er in betreffende week moet worden onderhouden. echter als ik dit onderdeel over het hele jaar wil verschuiven moet ik al dee velden opnieuw invullen al dan niet met knippen/plakken.
Ik weet dat er een manier is om een extra kolom aan te maken waarin ik de frequentie aan kan b.v. 4 (1 x per 4 weken) geven en vervolgens aangeef in een week kolom b.v. week 3 het eerste kruisje plaats, excel automatisch de est in vult.
Kan iemand mij aangeven hoe dit op te lossen?
bij voorbaat hartelijk dank.
Paul Kogelman

Dag Paul,

Als je respons op je vraag verwacht, zal je toch met minimaal een voorbeeldje in Excel moeten komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan