Frequentie scannen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Ter info: ik gebruik Norton AV + Firewall en Ad-Aware en op mijn 2e PC (laptop) Norton AV + Zone-Alarm en Ad-Aware.

Practische vraag: hoe vaak moet je nu een volledige virusscan / spyware scan doen?

Wanneer ik Norton en Ad-Aware draai, met name op de laptop, dan belast dat mijn systeem zo zwaar dat alles erg traag wordt. Bovendien duurt een volledige scan bij mij zo'n 30 minuten (ca. 280.000 bestanden).

Ik doe nu iedere dag een zo'n volledige scan, maar het is dan wel lastig dat ik steeds moet wachten tot ze klaar zijn, voor ik mijn systeem weer enigszins normaal kan gebruiken.

Moet je dagelijks scannen, of kan je ook bijv. 1x per week scannen?

Mijn persoonlijke mening is spyware om de 3 dagen ofzo, virus eens per week

Geplaatst door Erial-C
Ter info: ik gebruik Norton AV + Firewall en Ad-Aware en op mijn 2e PC (laptop) Norton AV + Zone-Alarm en Ad-Aware.

Practische vraag: hoe vaak moet je nu een volledige virusscan / spyware scan doen?

Wanneer ik Norton en Ad-Aware draai, met name op de laptop, dan belast dat mijn systeem zo zwaar dat alles erg traag wordt. Bovendien duurt een volledige scan bij mij zo'n 30 minuten (ca. 280.000 bestanden).

Ik doe nu iedere dag een zo'n volledige scan, maar het is dan wel lastig dat ik steeds moet wachten tot ze klaar zijn, voor ik mijn systeem weer enigszins normaal kan gebruiken.

Moet je dagelijks scannen, of kan je ook bijv. 1x per week scannen?

Dan heb je geluk. Als ik scan met Norton 2004 (ca. 1.000.000) bestanden ben ik wel ca. 90 min bezig. dus...

Ga even voor je TV zitten en afwachten zou ik zeggen.
Noton is nu eenmaal niet de snelste.

ik zou zeggen norton 1 x per week en om de dag op spyware.
doe dat scannen dan wanneer je uitgecomputerd bent en zet de scan dan aan en een tijdje later zet je de pc uit dan hoef je je niet te ergeren aan een langzame pc.

Zelf scan ik als er een nieuwe update uit is.

norton AV scant alles wat er binnen komt of het nou via internet of via een cd is, ook als je een bestand inpakt of verandert of verzet.. ik scan ongeveer 1 keer in de maand en heb nooit een virus in myn comp. zitten

nou let ik wel op op welke sites ik kom en klik niet klakkeloos op ok als er een schermpje verschynt
heb ook pestpatrol meelopen, helpt ook goed

Geplaatst door firebird
norton AV scant alles wat er binnen komt of het nou via internet of via een cd is, ook als je een bestand inpakt of verandert of verzet..

Dit is wel zo, maar toch is het raadzaam eens per week te scannen,het kan altijd dat er toch iets is binnengekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan