Frequentieconflict tussen 2 Panasonic DVD/HDD recorders

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMaestro

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Er word bij ons nogal veel opgenomen van de TV en we hebben er een 2e HDD recorder bijgekocht. We hadden reeds een oudere Panasonic DMR-EH55 en er is een nieuwere DMR-EH535 bijgekomen. Nu staan ze natuurlijk vlak bij elkaar i.v.m. de aansluitingen.
Nu blijkt de ene [uiteraard] te reageren op de afst. bediening van de andere en omgekeerd. Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is een instelling aan te passen op 1 der apparaten zodat ze onafhankelijk van elkaar bediend kunnen worden. Alle info is welkom, waarvoor op voorhand mijn hartelijke dank.

Groetjes,

Rinus

Nee, helaas niet, beide liggen in hetzelfde frequentiebereik waardoor dit conflict veroorzaakt wordt. Ook de code die wordt toegekend aan deze apparaten zijn hetzelfde.
Als alleen al die code kon worden gewijzigd ben je al van je probleem verlost.

Nee, helaas niet, beide liggen in hetzelfde frequentiebereik waardoor dit conflict veroorzaakt wordt. Ook de code die wordt toegekend aan deze apparaten zijn hetzelfde.
Als alleen al die code kon worden gewijzigd ben je al van je probleem verlost.

Hey Jackall,

bedankt voor je snelle reactie, we hebben ondertussen in de manual inderdaad wel iets gevonden:
"Change the remote controle mode code on the main unit and the remote controle [the 2 must match] if you place other Panasonic products close together"

Dit beschrijft vrij aardig ons probleem. Mijn vrouw, de videoexpert alhier, gaat dit morgen even uitvlooien.
Ik meld me hier weer met het resultaat.

Bedankt en groetjes,

Rinus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan