• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

frequenties rangschikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertvsp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Ik heb een tabel met wijknummers met daarachter de frequenties van het aantal klachten dat er over die wijk binnen is gekomen. Nu wil ik per frequentie, dus een werkblad met de frequenties 1 t/m 10 in rij 1, alle wijken sorteren per frequentie. Dus bv. kolom A komen alle wijknummers met frequentie 1 onder elkaar en kolom B alle wijknummer met frequentie 2 enz. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten, Robert

Laatst bewerkt:
Robertvsp,

Welkom op Helpmij.

Dit is goed mogelijk met VBA.
Als je een opzetje maakt hoe je het zou willen hebben.
Overzichtsblad + verschillende tabbladen met de jusite layout kunnen we je hier wel aan een code helpen.

Groet,
Ferenc

Hoi Demeter,

Tabel frequenties:
twee kolommen A en B met in kolom A alle wijken (vaste waardes) en in kolom B de frequentie van de klachten van de wijken.

In het gevraagde frequentieoverzicht wil ik 10 kolommen met frequenties 1 t/m 10 naast elkaar. Daaronder wil ik per frequentie alle wijken sorteren, dus alle wijken met frequentie 1 onder elkaar in kolom A (frequentie 1) enz. t/m 10.

Al;s je voor mij miss een voorbeeldje kunt maken dan kom ik er wel uit denk ik. Ik wil je het bestand ook wel mailen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Greoten, Robert

Hoop dat je er wat van kan leren.

Groet,
Ferenc

ps
Volgende keer kan je best zelf een voorbeeld bestandje plaatsen!!. Werkt een stuk sneller en hiermee laat je ook zien dat je ZELF ook ergens mee bezig bent geweest.

Bijlagen

Ferenc,

in je bestandje in de frequentie op het eerste blad al direct gelijk aan de kolom die je moet hebben in het tweede blad. Gebruik dat dan, is veel korter... Zeker bij frequenties hoger dan 10.

Code:
Sub filter_wijken()
Dim c As Range, laatsteregel As Long, MrRangeI As Worksheet, MrRangeII As Worksheet

'Verander hier je naam van tabbladen in je eigen namen.
Set MyRangeI = Worksheets("Blad1")
Set MyRangeII = Worksheets("Blad2")

'Kijk welke regel in je zoekblad als laatste gevuld is.
laatsteregel = MyRangeI.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

'Loop door het bereik op je zoek blad
For Each c In MyRangeI.Range("B2:B" & laatsteregel)
    'Als waarde in de cel voldoet aan het gegeven voer dan de code uit anders controleer de volgende waarde
    c.Offset(, -1).Copy MyRangeII.Cells(Rows.Count, c).End(xlUp).Offset(1)
'Volgende cel in je opgegeven bereik, tot dat deze leeg is.
Next
End Sub

Wigi

Thanks voor de reactie Wigi.

Dat mijn code zo uitgebreid is komt door dat mijn VB kennis nog niet zo geworteld is dat ik de code welke jij hebt gegeven er uit kan schudden. Ben al blij dat ik deze loop uit mijn hoofd kan coderen.
Het is een constante ontwikkeling van kennis vergaren en delen. Door deze samenwerking leer ik sneller bij dan dat ik alles voor mij houdt.
Nu alleen nog een cursus nl spelling. LOL.

Groet,
Ferenc

Thanks voor de reactie Wigi.

Dat mijn code zo uitgebreid is komt door dat mijn VB kennis nog niet zo geworteld is dat ik de code welke jij hebt gegeven er uit kan schudden. Ben al blij dat ik deze loop uit mijn hoofd kan coderen.
Het is een constante ontwikkeling van kennis vergaren en delen. Door deze samenwerking leer ik sneller bij dan dat ik alles voor mij houdt.

Groet,
Ferenc

Graag gedaan.

Ik zou eerder denken dat jij dit ZEKER ook had gevonden, al moet je soms wat anders / gaan denken; je moet jezelf soms verplichten na te denken over hoe een oplossing korter / anders kan. Dit is niet in de verste verten een verwijt, dat weet je, enkel bedoeld om te helpen.

Stap voor stap kom je er ook, gegarandeerd.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan