• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Frequentietabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjoeZty

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Hallo,

Een vraag voor jullie Excel-guru's:

Ik heb een spreadsheet met 10 iteratie kolommen, waar gereedschap wordt berekend.
Deze kolommen wil ik verwerken tot een frequentietabel.
Hierbij is het de bedoeling om de inhoud van de 10 kolommen in 1 kolom in een nieuwe tabblad komt te staan, met daarachter het aantal keren dat deze waarde in de 10 iteratie kolommen voor is gekomen.

Deze frequentie tabel gebruik ik om het gereedschap dat het vaakst voor komt in de 10 iteraties, als leidend te beschouwen en op te nemen in het productievoorschrift.
Hiermee bespaar ik op aan te schaffen gereedschap.

Voorbeeldje van een dataset in de bijlage.

Ik ben benieuwd met welke oplossingen jullie komen, want ik pieker me suf... :-(

Grtz. Joost aka DjoeZty

Bijlagen

Hallo,

Of met power query.

Hallo,

Ik heb je bestand uitgebreid met een aantal hulptabellen die in de Powerquery draaitabel kijken naar de frequentie.
Vervolgens deze opgehaald en het gereedschap geselecteerd.

Uit de nieuwe draaitabel blijkt dan dat ik 3 verschillende gereedschappen nodig heb voor de hele range A t/m Z.

Dit werkt dus, maar het is erg omslachtig al zeg ik het zelf.
Zou dit makkelijker kunnen?:shocked:

MVG,
Joost

Bijlagen

Kijk eens in kolom L en M en vertel me eens het inhoudelijke verschil met het door jou geplaatste bestand.

Bijlagen

Je bedoelt handmatig slepen met plusje...

Dat werkt bij deze overzichtelijke dataset wel, maar ik kan in de uiteindelijke dataset ook gebruik maken van de functies min(dataset) en max(dataset) om de handmatige lijst te bepalen.
Stapgrootte weet ik, want ik rond af bepaalde waarden. Dan kan ik de Powerquery tabel omzeilen, ben hier niet zo in thuis...

Volgens mij kom ik er uit zo.

Thx.

In kolom L kun je via de filterfunktie zelf aangeven welke elementen getoond moeten worden. Hoe simpel kan het zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan