Friesland-computers geen leveringen meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeJim

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Ik heb op 22 maart een toshiba qosmio G50-12G laptop besteld bij friesland-computers (levertijd 2-5dagen)
Op 23 maart kreeg ik antwoord met de vraag wanneer de betaling zou uitgevoerd worden (is diezelfde dag uitgevoerd)
Op 28 maart kreeg ik bericht (met excuses voor de late reactie) dat betaling binnen was en de melding "Ik verwacht de laptop komende dinsdag/woensdag op te sturen".
Op 8 april stuur ik een mail met vraag waar hij blijft en wijs erop dat op de webshop delevertijd 2-5 dagen bedraagt.
Op 9 april als antwoord dat ie komende woensdag bij de leverancier verwacht wordt.
Op 21 april een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 22 april een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 24 april een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 28 april de eigenaar toevallig aan de telefoon gekregen, de laptop ging met 100% zekerheid op 1 mei beschikbaar zijn ( van 20 keer dat ik gebeld heb, 19 keer voice mail = geen reactie)
Op 5 mei een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 6 mei gevraagd de overeenkomst te ontbinden en het betaalde bedrag terug te storten.--geen antwoord
Op 8 mei verwezen naar vorige mail en om een bevestiging gevraagd
-geen antwoord
Blijkt dat je alleen vlug antwoord krijgt als je nog moet betalen.
Feit dat ik in Belgie woon is niet echt een voordeel, anders was ik al eens langs gegaan.
Kan iemand een oplossing aanreiken, welke mogelijkheden heb ik nog??

Ik heb op 22 maart een toshiba qosmio G50-12G laptop besteld bij friesland-computers (levertijd 2-5dagen)
Op 23 maart kreeg ik antwoord met de vraag wanneer de betaling zou uitgevoerd worden (is diezelfde dag uitgevoerd)
Op 28 maart kreeg ik bericht (met excuses voor de late reactie) dat betaling binnen was en de melding "Ik verwacht de laptop komende dinsdag/woensdag op te sturen".
Op 8 april stuur ik een mail met vraag waar hij blijft en wijs erop dat op de webshop delevertijd 2-5 dagen bedraagt.
Op 9 april als antwoord dat ie komende woensdag bij de leverancier verwacht wordt.
Op 21 april een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 22 april een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 24 april een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 28 april de eigenaar toevallig aan de telefoon gekregen, de laptop ging met 100% zekerheid op 1 mei beschikbaar zijn ( van 20 keer dat ik gebeld heb, 19 keer voice mail = geen reactie)
Op 5 mei een herinnering gestuurd. - geen antwoord
Op 6 mei gevraagd de overeenkomst te ontbinden en het betaalde bedrag terug te storten.--geen antwoord
Op 8 mei verwezen naar vorige mail en om een bevestiging gevraagd
-geen antwoord
Blijkt dat je alleen vlug antwoord krijgt als je nog moet betalen.
Feit dat ik in Belgie woon is niet echt een voordeel, anders was ik al eens langs gegaan.
Kan iemand een oplossing aanreiken, welke mogelijkheden heb ik nog??

Hoi,

Dit is knap ***lig van deze zaak om hun afspraken niet na te komen:evil: Het is algezegd maar ik zou hiervan wel aangifte gaan doen! Maar bedankt voor de info over dit bedrijf.

Groet,
Reindert

Kijk eens op hun site.

Op hun website vind je een link ALV (algemene leverings voorwaarden). Overmacht, doordat een leverancier niet (tijdig) levert, is volgens hun geen reden om een overeenkomst te ontbinden.

Onder levering staat je ontsnapping. Op de bon moet een termijn staan (jij schrijft 2 tot 5 dagen) maar als de termijn langer is dan een maand, is er sprake van ontbinding. Er is dan sprake van een wanprestatie.
Welnu, 2 tot 5 dagen was de deal, maar die wordt met een dikke maand overschreden.

Ik zie op hun website wel een adres, maar dat kan evengoed een kantorenpand zijn, met een bordje op een postbus. Ik zie geen telefoonnummer.
Als je in Nederland woonde zou ik zeggen: ga naar een Buro voor Rechtshulp toe, een enkel briefje met de aankondiging van juridische stappen is meestal voldoende (want ze doen het want het zijn bijna allen juristen).
Ik zou wel je declaratie verhogen met rente en kosten.

En volgens mij sta je sterk genoeg om een deurwaarder in te schakelen. De kosten komen in dit geval voor rekening van de tegenpartij.

succes

Bedankt al voor jullie steun, ik denk er sterk aan om een van de volgende dagen langs te gaan (maak er met de motorhome een tweedaagse van) en de argumenten die jullie aanreiken op tafel te gooien.
Ik hou u zeker op de hoogte

Bedankt al voor jullie steun, ik denk er sterk aan om een van de volgende dagen langs te gaan (maak er met de motorhome een tweedaagse van) en de argumenten die jullie aanreiken op tafel te gooien.
Ik hou u zeker op de hoogte

Hoi,

Ja dat zou je kunnen doen. En je hebt zeker na 30 dagen recht op ontbinding van de aankoop! Dit staat als het goed is ook in het consumentenrecht. Maar hou je mak en sla hem niet voor zijn raap!!

hallo

Hier het vervolg van de "friesland-thriller"
-Op 13 mei nog eens telefonisch kontakt gehad (via een nummer uit de witte gids), hij excuseerde zich maar wist te vertellen dat ie zware persoonlijke problemen had maar dat hij vrijdag de draad weer op nam en laptop verstuurd werd.
Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven(iedereen komt wel eens in problemen te zitten)
-Op vrijdag 15 mei terug gebeld (k'had nu toch de juiste nummer) bevestiging gekregen dat de laptop die morgen door transportfirma opgehaald was.
-Op 19 mei gebeld met de vraag waar ie bleef, hij ging navraag doen bij de transportfirma
-Op 20 mei gebeld en gezegd dat ik zelf wel eens navraag zou doen bij transportfirma
-Op 20 een mail ontvangen van friesland-computers met de mededeling dat het ongelofelijk maar waar was,de bestelling was zoekgeraakt en dat ik maar even mijn rekeningnummer moest geven om het betaalde bedrag terug te storten.
-Heb dat dan sofort gedaan (tot heden nog niets ontvangen)

mooie zaak.

Als je nu maar je geld terug krijgt.
1 deing geleerd, daar nooit meer iets bestellen.

Kan zo op de zwarte lijst

Friesland triller deel III

De epiloog van de friesland-story
-op 20 mei kreeg ik dus de aanbieding mijn geld terug te storten
- op 27 mei gebeld met de vraag waar men geld bleef
bleek dat de overschrijving niet was uitgevoerd wegens onvoldoende dekking
maar ze zou volgende week uitgevoerd worden
-op 5 juni stond het geld terug op mijn rekening

Op 30mei identieke laptop bij qplaza besteld,op 5 juni was hij in mijn bezit
(55€ goedkoper)

Eind goed...........alles nog goeder

toch nog goed gekomen :) gelukkig