Friesland Computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkn

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hoi,

Ik wil volgende week een samengestelde laptop kopen bij ''Friesland Computers''

Nu vraag ik me af, is er hier iemand met een samengestelde laptop van hun en heb je dus ook een goeie of slechte ervaring met hun :)?

Stelt mij weer gerust :> Wat ik dus eigenlijk wil is weten hoe de samengestelde laptops eruit zien en of deze van kwaliteit zijn :)

Anyhow, merci.

Een vergelijkbare shop is www.laptops4u.nl. Daar heb ik wel ervaringen mee, zowel hun laptops (ik heb een BTO = Built to Order, van fabrikant Compal) als hun support zijn uitstekend.

Ik heb zelf in april een laptop bij Friesland computers besteld en was niet tevreden over de service daar..

Ik zag al weken staan dat er nog maar 1 laptop van was op voorraad dus ik denk ik ga ze eerst bellen om te vragen of dat echt waar is.. maar je kan nergens een telefoon nummer vinden van ze..
Dus ik maar een email gestuurd... een week later krijg ik bericht van jah die zal er dan vast nog wel zijn.. (heel vaag) ik heb toen heel erg getwijfelt en uit eindelijk toch maar besteld..
en dan zou die de woensdag er op (ik bestelde op donderdag) verzonden worden.. (werd aangegeven in de bevestegings email) dus ik een email sturen van waarom dat dan zo lang duurde... krig ik een email terug met een link op hun site dat ze alleen op woensdag de bestellingen verzonden... dus ik mar afwachten... 2 weken later weer een email gestuurd.. van waar blijft mne bestelling.. krijg ik een email terug: ik heb windows nog niet binnen. (elke email was altijd heeeel kort af..:()

na een maand stond er dan eindelijk een laptop voor de deur..

Zelf ben ik niet van plan om daar ooit nog wat te gaan bestellen alleen al om hoe daar om wordt gegaan met de service...

Is er iemand die het telefoonnummer van Friesland Computers heeft? Er wordt inderdaad heel erg traag gereageerd op de mail...

Ze hebben geen telefoon nummer... dat is het ergste nadeel... daarom bestel ik er ook niks meer...!

dat zelfde had ik dus ook.. en door die lange wachttijd en slechte service bestal ik daar niks meer...

Ja maar het ***lige is: ik heb al betaald... En aangezien ik geen/supertrage reactie op de mail krijg zal het ook wel 3 weken duren voordat ik mn geld teruggestort kan krijgen. Ik wil gewoon nu mn laptop hebben of mn geld terug krijgen om 'm bij een andere winkel te bestellen zodat ik m morgen in huis heb....

Blergh :(

Zelf heb ik op zondag een aantal keer met die man geemaild en toen pas kreeg ik wel een reactie... maar ik weet dat hij alleen op woensdag verzend..

Alleen op woensdag?? Dat is wel heel raar aangezien hij ook producten aanbied die op voorraad zijn en volgens de info op de website dus binnen 1 werkdag bij de klant binnen zou moeten zijn...

Ik heb eerder wel eens een grafische kaart besteld en die was de volgende dag binnen (niet op een donderdag). Wat een rare winkel....

Hallo,

Ik wil dit topic graag even nieuw leven in blazen daar ik
twee weken geleden een i7-965(tray) processor heb besteld en
het bedrag van €843 heb overgemaakt al op de dag van bestelling.
Nu mail ik al twee weken lang met de vraag een bevestiging ontvangen
waarin staat dat ze het bedrag hebben ontvangen en wanneer ik ongeveer
het product kan ontvangen.
Ik ben er echt gefrustreerd door en een beetje bang dat ik niets meer van mijn
geld of het product zal zien.
Is er misschien iemand tot voor kort hier iets heeft besteld of bericht heeft
gekregen van de site.
Wat ook raar is, is dat de site wel word bijgewerkt maar dat ze niet de kleine
moeite nemen een simpele bevestiging te sturen om mij van dit rotgevoel af
te helpen. Als ik binnen een week niets hoor ben ik dan ook van plan om langs te gaan
maar dit wil ik nog graag nog vermijden.
Op de site staat ook dat ze in ieder geval binnen 24uur contact opnemen, nou dat
loopt nu wel uit op 240uur, pffff ben het zo zat om te wachten en vertrouw het niet meer.

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen, alvast bedankt.

Volgens de Kamer van Koophandel:
Naam: Friesland-Computers Bergsma
Vestigingsadres: Trekweg 8
Vestigingsplaats: 9104AB Damwoude

Vervolgens via 'detelefoongids.nl'

Bergsma's Oude Bouwmaterialen

Trekweg 8
9104AB Damwald (Damwoude)

* 0511-424252

Hmmzz, manusje 'van alles' dus, zou voor mij al een reden zijn om er niet te kopen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, dit telefoonnummer zal ik morgen eens proberen, want dit kan toch niet, zo omgaan met een eerlijke koper.

@ Manippy: Ik was ook van plan iets te bestellen (en nog steeds van plan).
Na dit te hebben gelezen was ik wat sceptisch uiteraard en heb de eigenaar, Frits Bergsma, een mailtje gestuurd.
Voornamelijk eerst om te kijken of de reactietijd echt zo lang duurt.
Dat was niet zo in mijn geval, ik stuurde mijn mailtje 's avonds 16-3 om 19:43.
De volgende dag om 9:22 kreeg ik een net mailtje terug.
Vervolgens heb ik gereageerd dat ik interesse had, maar een beetje sceptisch was na het lezen van dit forum en gevraagd hoe het kwam dat de kopers zo negatief waren en of ik een soort van garantie kon krijgen.
Waarop hij wederom snel terug mailde dat de onenigheden met jou geregeld waren, en dat ik de onderdelen ook kon afhalen en daarbij contant betalen.

Klinkt allemaal zeer degelijk.
Mijn vraag is dus eigenlijk of alles daadwerkelijk is opgelost met jou?

Laat me even wat weten, mijn email adres is Besteborrel@hotmail.com

Als het 'probleem' is opgelost, dan is dat ook wel zo netjes om hier te melden.

Hmm

Ik heb op de 16e van februari een reactie gehad dat mijn betaling ontvangen was heb een laptop bestald van 800 euro en zit nu nog steeds te wachten op mijn laptop, de reden waarom het zo lang duurde was het volgende: de levertijd was tijdelijk zeer slecht en hij zou over 4-5 werkdagen binnen zijn en als compensatie zou ik een extra 9cell accu krijgen en een betere hardeschijf wat erg fijn is maar 2 weken na de verwachte levertijd nog steeds niks en wacht nu nog op een reactie van hoe het nu zit al 2 weken:S
Ik wil best langer wachten als ik maar zerkerheid heb van mijn zaak.

Leveringstermijn

Op producten en diensten van FC gelden afgesproken leveringstermijnen. Levertermijnen zijn echter bij benadering en niet bindend voor FC.
Het verstrijken van de levertijd betekent dan ook niet dat FC op enige wijze aansprakelijk kan worden gehouden of rechtswege in verzuim is. Afnemer heeft dan ook geen recht op ontbinden van de overeenkomst.
Bij het overschrijden van de leveringstermijn met meer dan 1 maand is afnemer gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.

Misschien maar de order ontbinden en ergens anders bestellen?

Ik wil nog steeds een bestelling plaatsen daar, van 2x i7-920, omdat ze daar echt een heel stuk goedkoper zijn dan de andere shops die ik heb gezien.

Voor de andere componenten ga ik toch liever ergens anders heen.

Ik heb mijn laptop nu na een maand ontvangen :D
En als vergoeding heb ik nu een WSXGA+ scherm gekregen op mijn laptop ipv een WXGA+.
Ook al na het lange wachten vind ik toch dat ze een redelijk goede service hebben alleen zou het fijner zijn als je sneller reactie op je mail krijgt zodat ik niet het gevoel zou hebben dat ik opgelicht werd.

Frieslandcomputers benadrukken jullie na mijn mening slecht dat dat ie is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan