Frisdrank over toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
107
Ik heb perongeluk een beker 7-up gemorst op mijn toetsenbord. Als ik de toetsen in druk kleven ze helemaal en gaan ze heel langzaam weer terug. Als ik de e in druk gebeurrrrt er dit:

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

kan ik mijn toetsenbord nog schoonmaken? En hoe? of is die kapot?
 
Je kan natuurlijk proberen om het grondig schoon te maken, maar kleine kans dat het dan nog 100% gaat werken.

Ik denk dat je toe bent aan een nieuw toetsenbord :/
 
Oke erg zonde hij was net nieuw. :confused: Ik ga proberen het toetsenbord uit elkaar te halen en dan schoonmaken
 
Een mogelijkheid (hoe gek die ook klinkt) koppel het toetsenbord los en leg het een half uurtje onder de lauw warme douche, laat het daarna goed drogen (dus zeker weten dat alles goed droog is).
Grote kans dat het toetsenbord daarna gewoon weer werkt.
Aan de andere kant, waarom die moeite, een simpel toetsenbord heb je al onder de € 10,-
 
Een mogelijkheid (hoe gek die ook klinkt) koppel het toetsenbord los en leg het een half uurtje onder de lauw warme douche, laat het daarna goed drogen (dus zeker weten dat alles goed droog is).
Grote kans dat het toetsenbord daarna gewoon weer werkt.
Aan de andere kant, waarom die moeite, een simpel toetsenbord heb je al onder de € 10,-


Mee eens, werkt prima mits je het maar echt goed laat drogen. Je zou het toetsenbord zelfs in de afwasmachine kunnen doen, maar denk er dan wel aan de temperatuur niet te hoog in te stellen.

Mocht je dat niet aandurven dan is de douche een prima optie. Gebruik alleen geen haardroger of iets dergelijks om het drogen sneller te laten lopen.
 
Wat ik met een goed / mooi toetsenbord nog wel eens doe:
Eerst een foto maken van de knopjes. Erg handig.
Dan uit elkaar, elektronika / folie voorzichtig schoonmaken, en de rest....
Inderdaad, in de vaatwasser. De temperatuur hiervan maakt niet zo heel gek veel uit. ALles ondewr de 90 graden is prima.
Knopjes in een vergiet, 1-2-3 en schoon is uw kunstgeb.......ehm, toetsenbord :p

Goed laten drogen inderdaad. (Mijnes weleens op de radiator gelegd. En droog dat ie werd ! Alleen het model.... Leek wel een ergonomisch toetsenbord :()

En heel soms, volstaat als je de plakkende knopjes eraf haalt, en die met een wattenstaafje schoonmaakt. Dus in het toetsenbord, en het knopje.
Ligt een beetje aan hoeveel bubbels erin gegaan zijn.
 
Mee eens, werkt prima mits je het maar echt goed laat drogen. Je zou het toetsenbord zelfs in de afwasmachine kunnen doen, maar denk er dan wel aan de temperatuur niet te hoog in te stellen.

Mocht je dat niet aandurven dan is de douche een prima optie. Gebruik alleen geen haardroger of iets dergelijks om het drogen sneller te laten lopen.

is dat ook te doen met het toetsenbord van je laptop :D:D:DLOL:D
 
Kortom : een heleboel werk voor een toetsenbord wat in de winkel € 12,- kost
 
@Lefty:
In princiepe wel, maar die is wat lastiger om de folie te verwijderen.
Maar niet onmogelijk.
Toetsenbord is er met enkele minuten uit.
Meestal simpeler om andere toetsenbord (2ehands) te regelen.
 
Ik heb het ook een keer gehad met mijn eerste nieuwe computer. Donderde er een hele bak hete koffie in me toetsenbord. :D Gelijk omgedraaid en na een tijdje schudden kwam er niks meer uit. Toen heb ik hem voorzichtig opengemaakt en zat er onder mijn toetsen zo een mooie rubbermat met allemaal nopjes. Niks van de electronica was nat geworden.
 
Sluit mij aan bij de "schoonmakers": in de zomer een normaal toetsenbord opengemaakt, toetsen in een bak sop gegooid, (dubbele) folie (was zeker een wat duurder bord) met de hand schoongemaakt, het geheel 1 uurtje in de zon en daarna werkte alles weer als vanouds.
12€ is / zijn nog altijd fl 26,40 ouderwetse hollandse guldentjes en da's toch gauw verdiend op een zonnige zondagmiddag...... ;)
 
Laatst bewerkt:
Sluit mij aan bij de "schoonmakers": in de zomer een normaal toetsenbord opengemaakt, toetsen in een bak sop gegooid, (dubbele) folie (was zeker een wat duurder bord) met de hand schoongemaakt, het geheel 1 uurtje in de zon en daarna werkte alles weer als vanouds.
12€ is / zijn nog altijd fl 26,40 ouderwetse hollandse guldentjes en da's toch gauw verdiend op een zonnige zondagmiddag...... ;)

ik heb bij deze laptop al even dat de pijltoetsen omhoog en omlaag niet meer werken en de enter toets bigint ook al best te slijten .
De pijltoetsen zijn kapot gegaan na een druppel condens erop :p dus die zou ik eigenlijk ook kunnen maken? of is het zo moeilijk om een toetsnebord uit een laptop te halen?
 
het is een vrij duur toetsenbord van volgens mij 70 euro (Microsoft Wireless 4000). Ik ga eerst proberen schoon te maken. :) Bedankt voor de tips! :thumb:
 
Een vriend van me heeft ook een keer cola over z'n toetsenbord laten vallen..
Had het keyboard nog maar een week, en is toen gewoon teruggegaan naar winkel met ''hij doet het niet meer''.

Wat niet weet wat niet deert :p
 
Ik heb het toetsenbord helemaal uit elkaar gehaald, alle knoppen eruit gewipt en die 2 lagen schoon gemaakt. Hij is nu weer als nieuw :) Hij typt weer normaal. Ik ben er wel ruim 4 uur mee bezig geweest maar het resultaat mag er zijn. :)
 
Da's mooi :)

Kun je dan gelijk even de status op Opgelost zetten (Rechtsonderaan), handig voor andere mensen met hetzelfde probleem.
 
Ik vind het wel zonde van je lekkere 7up hoor :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan