Fritzbox 7581 inwisselen voor een nieuwer exemplaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Sinds mijn verhuizing van een glasvezelkabel naar een locatie met ouderwetse koperkabel gebruik ik een Fritzbox 7581. De Fritz functioneert goed, echter heb wel af en toe problemen met verbinding met de t.v. Met de PC heb ik geen problemen met verbinding.

Als ik een nieuwe Fritzbvox zou kopen wordt de data overdracht dan sneller of blijft de oude koperkabel de bottleneck?


Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzz...................
 
De FritzBox 7581 is geen hoogstaand model geweest. Ik heb nu de 7590, maar voorheen had ik ook de 7581. Het begon al met veel problemen met Wifi, die in de loop der tijd via updates verbeterd werden. Maar ik heb van anderen vernomen dat ze ook met andere features problemen hadden. De router is inmiddels End Of Life verklaard en krijgt geen updates meer.

Ik raad aan om een nieuw model aan te schaffen. En ik geef grote kans dat je netwerk stabieler zal zijn.
 
En welke provider?

Wat heeft de slechte ontvangst van de TV ermee te maken? via een decoder en lan?
 
xs4all.nl

De ontvangst is op zich goed, enkel zijn er vaak freeze frames als ik terug wil spoelen. Maar ik weet niet of dit te maken heeft met de kwaliteit van de Fritzbox of dat het aan de koperkabel ligt. Maar op dit moment wacht ik nog even af met de aanschaf van een nieuwe box.
 
De koperkabel is van KPN toch ?
op KPN.com kun je een snelheidscheck doen, bij mij is dit maximaal 100Mbit down, 29Mbit up omdat ik zover van de centrale af ben, maar één en ander nog wel afhankelijk van de kwaliteit van de kabel.

Misschien zit jij nog verder van de centrale af, en is daardoor jouw connectie mogelijk nog véél lager ..
 
Yep, van KPN. Upload: 104 Mb/s, download 30 Mb/s. Dus er zit niets anders op dan te verhuizen...............again....... :)

Dank voor het meedenken.


Grtzzzzzzzzzzzzzz.........................................
 
Wij zitten op ca 1 km v/d centrale af en hebben ook die ca 100Mbps/30Mbps... puur omdat ons "koper" abonnement zo is, we zijn er zeer tevreden mee. Dus die getallen "100Mbit down, 29Mbit up" op zich vertellen imho niet het correcte/volledige verhaal.
Glas komt over een paar jaar hier wel (het ligt al "binnen") , dan wordt "het koper" nl gefaseerd afgesloten, iets dat in sommige regio's al gaande is.
 
Laatst bewerkt:
komt het bij jullie ook voor dat als je terug wilt spoelen dat het beeld bevriest?
 
Heeft even geduurd, maar Xs4all heeft een (gratis) modem 7590 opgestuurd. Tot nu toe zijn de hierboven benoemde problemen niet meer voorgekomen. Dus voor iedereen: meld je probleem bij XS4ALL dan wel KPN.

Grtzzzzzzzzzzzzzzzz
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan