• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fromule probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi

Hoe kan ik voorkomen dat een formule in een bepaalde cel negatief kan worden.

If(..<0;...;...)

=max(0, je formule)

Bv volgende formule
=som(z5:z6)-w13-vermindering_kredietdagen(y9;z13;t13) ziet er gelijk deze vorm uit enkel de de gegevens tussen de () bij de eigen functie zijn niet de correcte gegevens. Maar heeft wel deze vorm. De bedoeling is als de uitkomst =0 de formule niet verder mag worden uitgevoerd anders zie ik negatieve waarde en kunt geen negatieve kredietbanken of verlofdagen hebben

Hi
Is mijn mening is een zeer onduidelijk excel bestand.
Beschrijf eigenlijk eens heel duidelijk wat de bedoeling is ?
En van wat je wilt bekomen.
Want gaat weer een zoveelste ellendig draaitje woorden anders wat tot niks gaat leiden

Waar staat het excel bestand.
Ik heb 2 cellen waar de gebruiker zijn opgespaarde kredietbanken ingeeft en een andere cel hoeveel hij er dit jaar heeft.
Op de kalender duid ik via vormen en een tekst in de vormen aan wat voor afwezigheid code ik neem.
Dus bij kredietdagen op de kalender tel ik hoe veel dagen er genomen zijn.
In een andere cel zet ik het aantal genomen dagen die automatisch berekend worden.
Naast de cellen waar ik het aantal kredietdagen in geef.
Heb ik een cel met de som van de opgespaarde dagen en de huidige dagen.
En daar onder enkel de dagen van het huidig jaar
Van beide trek ik dan de cel af waar het aantal genomen dagen staat. En in beide gevallen kan er ook een dag vermindering voorkomen door ziekte zie de formule in mijn vorige post.
Het probleem is als ik voor het huidig jaar bv 13 dagen heb en er voor de opgespaarde bv 10 en ik neem er 14 de cel waar de dagen staan voor het huidig jaar deze negatief word. Omdat ik meer dagen neem dan ik heb voor het huidige jaar. Dus als dagen huidig jaar opzijn moet in die cel een 0 komen te staan en geen negatief getal

binnen het uur een correct antwoord op een onduidelijke vraag !
#3 en #8 (dus, afhankelijk van je instellingen een ; ipv ,)
Code:
=max(0;som(z5:z6)-w13-vermindering_kredietdagen(y9;z13;t13))

Laatst bewerkt:
@vena als je niks andser te doen hebt dan negatieve of achterlijk commentaar te leveren gelieve u te onthouden AUB

Laatst bewerkt:
Je klaagt bij andermans posts over vraagformulering en het ontbreken van voorbeeldbestandjes.
Plaats eerst zelf eens een duidelijke vraag voordat je andere afkraakt...

Gelieve als je niks constructief kunt bijbrengen gelieve uw commentaar te onthouden. Stoort niet enkel mij maar ook andere meer een meer
Dacht dat het duidelijk genoeg was. Gelijk welke formule mag niet negatief worden

Laatst bewerkt:
Welke van de aangereikte methodes heb je al geprobeerd, en welke daarvan voldoen niet?

Elke keer glda19 wanneer jij een topic opent loopt mijn email vol met misbruikmeldingen. Is het nou niet mogelijk om je te houden aan de gestelde voorwaarden in dit subforum. Bovendien, ook van mijn kant de vraag, welke van de voorgestelde oplossingen heb je al geprobeerd.

Deze wereken
max() werkt
Als (...<0;"0"; formule)
Onderste hebben de vraag niet begrepen
abs( ) das voor negatief positief dus deze heeft de vraag niet gelezen
die *-1 das voor negatief positief dus deze heeft de vraag niet gelezen

op een open vraag heeft iedereen een open antwoord gegeven.
Ze hebben je een denkwijze aangereikt, waarmee je verder kon stoeien.
Het is dus eerder jij die de hint niet begrepen hebt, dan de helpers het vraagstuk niet begrepen hebben.
Bovendien is het hier geen bokswedstrijd zonder reglement.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan