Frontpage 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bogey

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
Berichten
15
Hallo allemaal.

Ik werk met frontpage 2003.
Ik heb een pagina met foto's, nu wil ik als ik op de foto klik deze zien in zo'n klein schermpje boven op de pagina.
Dus dat je ze een voor een kan aanklikken, en niet dat je weer een hele pagina te zien krijgt.
En dan weer terug moet met vorige.
Heb dit wel op div. site's gezien, maar krijg dit niet voorelkaar.
Kan iemand mij een tip geven.

Alvast bedankt.

Groetjes Bogey.
 
Om een nieuw venster te openen als je op een hyperlink klikt moet de volgende regel zijn toegevoegt.

Zet achter het hyperlink adres:
target="_blank"

Ik zou even een voorbeeld plaatsen maar de html code krijg ik niet zichtbaar geplaatst, hoop dat je hier genoeg aan hebt.
 
Hallo Frisian

Bedank voor je supersnelle reactie.

Maar ik kom er toch nog niet uit.
Deze site is een voorbeeld van wat ik graag wil
Weet alleen niet of dit gemaakt is met frontpage.

http://www.skabadivers.nl/main_output_pics_band.htm#

Kwam ik tegen met zoeken.
Wel een heel simpele pagina maar wel de opzet.

Gr. Bogey
 
Bedankt voor het meedenken.
Maar mijn proleem is er nog niet mee opgelost.

Dit is wel een goede tip:
En kijk in internet explorer maar onder beeld --> Bron

Kom nog maar net kijken maar hier heb je wat aan, omdat ik toch vaak op anders site's kijk hoe die dan
in elkaar zitten.

Maar waar ik het voor nodig heb is, voor een mode-agenturen. Waar heel veel foto's zijn.
Dus je moet er snel doorheen lopen.
Http://www.maudcompagny.nl
Ik maak de site voor haar.

Trouwens mooie site van je ziet er goed uit.

Dus als er nog meer tips zijn, voor de foto in nieuwe
window graag.
 
hey hoi,

wat jij bedoelt kan je denk ik het best als volgt doen

je plaatst alle fotos in een klein formaat op de pagina en dan maak je van iedere foto een hyperlink(rechter muis knop) naar de goede foto in het venster van de hyperlink klik je aan de rechter kant op doel.... en dan klik je nieuwe pagina aan en ok.

als je dan op de foto klikt dan opent de foto in groot fotmaat in een nieuwe venster en om terug te keren naar je site moet je dan gewoon dat venster weg klikken.

gr tijne
 
PPHHuuffff

Hoi Tijne,

Bedankt voor het meedenken.
Maar dit gebruik ik nu ook al op een andere site.
Het probleem is , als mensen het niet zo goed snappen dat je dan het nieuwe window kleiner kan maken en dat het dan ook klein blijft.
Maar meestal is het een volledig blad en moeten ze nog veel weg klikken, of komen er een hoop links op je taakbalk te staan.


http://www.skabadivers.nl/main_output_pics_band.htm#

Zoals op dez site is de bedoeling, gewoon een klein venster zonder alle balken enze.

Bogey
 
oke ik begrijp het als een pop up dus eigenlijk?

gr tijne
 
Ja

Ja daar lijkt het inderdaad op

Ik hoop toch dat er nog iemand is die me kan helpen.
 
dit moet 'm zijn!!

Hey Bogey,


Ik probeer je vraag een antwoord te geven met de volgende uitleg, hoewel je het antwoord eigenlijk zelf al hebt gegeven bij het opgeven van de link van de website van die rockband.
Maar ik zal je de code voor die link even toelichten voor als je niet zo thuis bent in HTML;

zie hier de code rechtstreeks van de website afgeplukt:
"< a href="# " >< img src="img/band/img/thumb/band_2_1.jpg " width="102" height="69" vspace="5" border="0" onClick="MM_openBrWindow('img/band/band_1.htm','1','status=yes,width=672,height=420')"></a>"

Ik zal 'm voor je in stukjes breken zodat het misschien wat makkelijker is te begrijpen.

De code van de link begint met het stuk "< a href="#" >" dit ken je misschien al, 'a href' geeft aan dat de eropvolgende code om een link gaat, maar dat hekje is misschien nieuw; dit hoort bij de scripttaal JS oftewel JavaScript, het hekje geeft aan dat de code voor de link verder op staat en hier nog niet gedefinieerd zal worden.

Daarna staat er het stukje "< img src="img/band/img/thumb/band_2_1.jpg" width="102" height="69" vspace="5" border="0"" Dit komt je misschien ook wel bekend voor, hier staat namelijk dat de link niet tekst zal zijn, maar een plaatje, dus daar zie je de link van het plaatje, daarna zie je een stukje opmaak voor het plaatje, dus de hoogte breedte en de rand.

Dan het spannende stukje; "onClick="MM_openBrWindow('img/band/band_1.htm','1','status=yes,width=672,height=420')">" Deze code geeft aan wat er gebeurt zodra er op het plaatje geklikt zal worden. Dus eerst het stukje "onClick="MM_openBrWindow", dit lijkt mij voor zich spreken maar toch, de onclick, zegt dat de volgende actie plaats moet vinden zodra er op het plaatje geklikt moet word, dan word er namelijk een nieuwe pagina geopend (dat is dus dit stukje code: "('img/band/band_1.htm'"). Dan is er nog het volgende stukje ",'1','status=yes,width=672,height=420')">" hierbij zie je in het begin de 1 staan, dit is een soort naamgeving voor de link, het makkelijkste hierbij is om gewoon de volgorde aan te houden, dus de eerste een 1 de tweede een 2 enz., daarna zie je staan "Status=yes" Om heel eerlijk tegen je te zijn heb ik werkelijk geen idee wat deze inhoud :eek: . dus laat 'm maar gewoon staan. En dan natuurlijk als allerlaatste stukje code "width=672,height=420')">" En dit mag voor zich spreken lijkt mij, hierbij geef je aan hoe groot het venster mag zijn dat je opent, en dat is in dit geval een breedte van 672 pixels, en een hoogte van 420 pixels.

En als laatste het afsluitende stukje "</a>" hoewel het maar een simpel stukje code is, is het wel erg belangrijk, want als je het vergeet is de kans erg groot dat de rest van je website een link gaat worden, en dat is meestal niet echt de bedoeling!

Ik hoop dat ik je hiermee genoeg geholpen heb!!

Met vriendelijke groeten Tha Vink!

p.s. ik heb sommige HMTL codes uit elkaar moeten breken, omdat anders mijn berichtje een link werd, of hij ging zoeken om een plaatje dat er niet war :confused:, dus kopieer geen letterlijke code uit dit bericht, maar haal 'm uit de pagina die je had aangegeven in een bericht hierboven.
 
Hallo Vink,


WWWHHHOOww wat een uitleg.
Kon je niet slapen.
Moet vanmorgen iets anders doen, maar ga er vanmiddag mee aan de slag.
Bedankt vast voor de super uitleg.
Ik laat het even weten als het lukt.

Groetjes Bogey,
 
haha, graag gedaan hoor,

het is eigenlijk iets dat je zelf ook had kunnen verzinnen, maarjah. als je nog niet zo ver gevorderd bent op het gebied van websites, wil ik je graag even helpen hoor!!


groetjes Tha Vink
 
En bogey??
Is het nog gelukt met je linkjes??
we horen hier niks meer van je??
en ik wil toch wel graag ff weten of het allemaal gelukt is??

Groeten
 
Hallo

Hallo Vink,

Is nog niet gelukt.
Nog niet helemaal goed naar gekeken.
Het grotere probleem met meer voorrang is een
reactieformulier.
En dan natuurlijk nog andere werkzaamheden.
Kan niet heel de dag achter de pc zitten.
En nog een andere site die ik bij moet houden.
Maar maudcompagny zit bij Planet. En daar kan je niet het feedbackformulier van FrontPage voorgebruiken. Maar hebben een voorbeeld. Gaat voor een leek als ik zoveel tijd in zitten, en ik krijg er grijzen haren van.
Ga straks weer aan de gang.

Bedankt vast Bogey.
 
Daar ben ik weer

Hallo allemaal en natuurlijk Vink,

Mijn probleem met het contactformulier heb ik voor elkaar. Jip hij werkt.

Maar nu ben ik me in de foto's aan het verdiepen.

Ik kom een heel end en snap het wel, maar hier kom ik niet uit.
"img/bogey/img/thumb/bogey_1.jpg"
Heb de foto's bogey 1 enz genoemd, in een map bogey gedaan, en in de map van de site gestopt.
Maar waar staat nu thumb voor.
Ben ik al warm of klopt het nog steeds niet.

Groetjes Bogey.
 
Hey bogey,

Als het goed is staat dit stukje : img/bogey/img/thumb/bogey_1.jpg, in het volgende stukje: < img src="{hier dat stukje} >`, dus img, bogey, img en thumb zijn allemaal namen van mappen.

Success

Groeten Vink
 
het hangt er ook vanaf welke browser die je gebruikt.. ik heb via frontpage zo'n hyperlink gemaakt van enkele afbeeldingen die dan in een nieuw venstertje openen als je erop klikt, en in Internet Explorer krijg ik die bepaalde afbeelding dan vergroot in een kleinere pagina die bovenop de site komt (zoals die foto's van jou voorbeeldsite), bij Mozilla Firefox toont hij diezelfde afbeelding dan in een volledige pagina en moet je op de "terug-knop" klikken om weer naar de site te gaan..
't is jammer dat het niet bij alle browsers hetzelfde weergegeven wordt :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan