Frontpage en Mozilla

Status
Niet open voor verdere reacties.

berenthal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Ik ben bezig om een website te maken met Frontpage 2003. In Internet Explorer begint het er goed uit te zien. Nu heb ik dezelfde site in Mozilla geopend en...schrok me rot, totaal andere weergave. Ook ontdekte ik figuren die ik al verwijderd had, maar waarschijnlijk toch nog als HTML op de pagina staan.
Wie heeft er een idee hoe je FP zo in kunt stellen dt het voor beide browsers werkt?

Al vast bedankt
Henk

Frontpage is een microsoft product, en dus zal het best werken onder ie.
Dit is nu juist de plaats waar microsoft zijn monopolie gebruikt door een bepaald product forceren dat je een ander product van hun ook gebruikt.

hm, volgens mij is dat een kwestie van:

ga naar extra/paginaopties/ontwerpen.

zet "technologien van frontpage en sharepoint" UIT

stel browsercompatibiliteit in op "internet explorer EN navigator", versie 4.

enneh, als je in mozilla dingen ziet die je denkt verwijderd te hebben, dan is dat dus gewoon niet helemaal zo... LET DUS GOED OP ALS JE IETS VERWIJDERT.

daar kan ik je dus verder niet mee helpen, maar als je de stappen hierboven uitvoert ZOU frontpage leesbare code voor alle browsers moeten oplepelen.

hou er wel rekening mee dat je dan ook geen enkele van de meer geavanceerde features van frontpage meer kan gebruiken...

mijn advies? maak gewoon die site.

ik draai al jaren sits, en nog NOOIT is het percentage IE klantjes lager geweest dan 98%....
ik ga dus écht niet voor die twee procent van mn bezoekers zitten klooien...

weet je wat het is? vrijwel iedereen die mozilla, opera of wat dan ook heeft, heeft tevens IE...

GEBRUIKT ook IE modules op de achtergrond, de meeste van die alternatieve browsers zijn alleen maar nieuwe schilletjes om de werkzame kern van IE...

maar goed, je snapt het al: mozilla laat het misschien wel niet helemaal goed zien, maar een deel van dat probleem zit hem in het feit dat je dus blijkbaar niet helemaal netjes opmaakt en secuur werkt, en het andere deel van het probleem gaat maar 2% van je bezoekers aan...

enneh,sorry hoor, maar je gaat toch ook je site niet vertalen in het russisch alleen maar omdat er af en toe een rus komt???

succes!

Richard Faas

op mijn site is het aantal firefox gebruikers 70 percent.
opera 5 percent, konqueror 4 En IE 16, ik heb natuurlijk ook een ander publiek he.

website

Ik maak ook websites in FP en doe zelfs het uploaden daarmee, maar ondervind zelden problemen met Firefox of andere browsers mitsdien je niet echt specifiek onderdelen van FP gebruikt. Formulieren werken trouwens wel prima en dat is toch wel belangrijk, maar roll-over buttons, loopkrantje, e.d. kun je het beste in een tekenprogramma, flash of met javascripts maken. Wat is je website, wellicht dat je voor bepaalde dingen voor het ontwerp een goed alternatief kunt gebruiken en kunnen we je daarbij helpen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan