frontpage is not done

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
nou lees ik steeds vaker dat frontpage een no done zaak is.
ikzelf merk eigenlijk weinig van deze problemen.. maar ok.
ik wil dus wel een beetje met de tijd mee gaan dus vroeg ik mij af of er ergens een gratis wysiwyg software te verkrijgen is die veel lijkt op frontpage, zodat ik niet alles weer hoeft te gaan zoeken.
veel gratis editors zijn vaak ook te simpel in elkaar gezet waar ik als designer eigenlijk niet zoveel mee kan.

zijn er alternative buiten bjivoorbeeld composer of seamonkey.
ik heb wel even naar emaya zitten kijken... maar dit lijkt mij zo raar in elkaar zitten...
ik bedoel de standaart menu staat er nog geen eens op om bijvoorbeeld je teksten aan te kunnen passen...

De nieuwste versie van Frontpage is onderhand alweer zeven jaar oud en zelfs destijds had Frontpage een beroerde reputatie, veel van de sites die ermee geproducerd worden werken niet goed in andere browsers dan IE. Zelfs MS raad het gebruik van deze software tegenwoordig af, heb ik gelezen.

Wat gratis vervangers betreft; je zou Kompozer eens kunnen proberen, dat wordt vaak aangeraden.

Laatst bewerkt:
met kompozer kan ik niet echt heel veel mee voor mij doen...

heh, had even niet gezien dat je kompozer niet wilde.

Tsja, wat verwacht je van de software? je kunt natuurlijk ook een gratis CMS gebruiken om je site te bouwen, voor een CMS als wordpress zijn letterlijk duizenden gratis themes beschikbaar.

zijn er alternative buiten bjivoorbeeld composer of seamonkey

ik bedoelde eigenlijk meer in de zin van... dat kompozer te simpel voor me is...

Laatst bewerkt:
Zonder te weten wat je verwacht van de software is het wat lastig iets een te raden. Hier kun je in elk geval een lijst inden van WYSIWYG software voor het maken van websites. Wellicht dat je daar iets tussen kunt vinden.

Zonder te weten wat je verwacht van de software is het wat lastig iets een te raden. Hier kun je in elk geval een lijst inden van WYSIWYG software voor het maken van websites. Wellicht dat je daar iets tussen kunt vinden.

denk het wel, ik ga even kijken dank je :thumb:

Voor de zekerheid: composer is 'n totaal ander programma dan Kompozer.
composer zat ooit in Mozilla (trouwens nog steeds, al heet Mozilla nu SeaMonkey).
Na composer kreeg je nvu, dat is gebaseerd op composer.
De maker van nvu bestaat niet meer, nvu wordt nu voortgezet onder de naam Kompozer (om juridische redenen moesten ze 'n andere naam gebruiken).
Mocht je dus composer en Kompozer verwarren, dan zou ik Kompozer zeker even bekijken.

FrontPage kán goed gaan, maar elke keer loop je het risico dat er vml (Vector Markup Language) in wordt gestopt en dat andere browsers dan IE 6 en 7 het niet goed of zelfs helemaal niet laten zien. Ook IE 8 geeft regelmatig problemen. 'n Soort Russisch roulette.
Daarnaast gebruikt FrontPage geen doctype. Dat garandeert in ieder geval (grote) weergaveverschillen tussen browsers. Als je dat niet hebt, heb je of heel veel geluk of test je mogelijk niet goed genoeg :)

Voor de zekerheid: composer is 'n totaal ander programma dan Kompozer.
composer zat ooit in Mozilla (trouwens nog steeds, al heet Mozilla nu SeaMonkey).
Na composer kreeg je nvu, dat is gebaseerd op composer.
De maker van nvu bestaat niet meer, nvu wordt nu voortgezet onder de naam Kompozer (om juridische redenen moesten ze 'n andere naam gebruiken).
Mocht je dus composer en Kompozer verwarren, dan zou ik Kompozer zeker even bekijken.

FrontPage kán goed gaan, maar elke keer loop je het risico dat er vml (Vector Markup Language) in wordt gestopt en dat andere browsers dan IE 6 en 7 het niet goed of zelfs helemaal niet laten zien. Ook IE 8 geeft regelmatig problemen. 'n Soort Russisch roulette.
Daarnaast gebruikt FrontPage geen doctype. Dat garandeert in ieder geval (grote) weergaveverschillen tussen browsers. Als je dat niet hebt, heb je of heel veel geluk of test je mogelijk niet goed genoeg :)

nou ja voor dat zowiezo de site de lucht in gaat test ik de site eerst in alle bekende browsers zoals firefox, IE, Opera en chrome....

en mocht er toch fouten zijn dan probeer ik het online met http://browsershots.org/

En ik bedoelde dus inderdaad Kompozer...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan