Frontpage laad oude gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

deluro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Ik heb een nieuwe PC, mijn website is destijds in Frontpage gemaakt, en geupload via Blaze FTP. De bestanden staan op mijn externe schijf, dus die zijn volgens mij goed teruggeplakt.. Maar ik zie teksten van jaren terug, wat eigenlijk niet kan, en uploaden lukt al helemaal niet meer.

Wie kan mij helpen??

Hoi deluro,
Ik zie eigenlijk 3 problemen:

1. De bestanden kloppen niet.
Op de één of andere manier zijn de van de externe schijf teruggeplakte bestanden toch niet de goede. De mogelijkheden lijken me hier:
  • Er staan meerdere versies van de site op de externe schijf, en de verkeerde is teruggezet.
  • De bestanden op de externe schijf zijn verouderd, bv. omdat tijdens het backuppen van de nieuwste bestanden op de oude pc naar de externe schijf iets is misgegaan.
2. Het uploaden lukt niet meer.
Wat lukt er precies niet? De mogelijkheden lijken me hier:
  • Er kan geen verbinding gemaakt worden, bv. omdat de gebruikersnaam en het ftp-password niet of incorrect in Blaze FTP staan.
  • Er worden oude bestanden geüpload, die niet meer passen op de site zoals die nu is.
3. Frontpage als programma
FP is stevig verouderd en gaf altijd al slechte (niet-standaard) codes, vaak alleen te begrijpen door Internet Explorer.

Wat te doen?
  • Als je niet meer de echte bestanden op een pc of schijf hebt staan, zou je met Blaze FTP de hele site moeten kunnen leegtrekken: alle mappen en bestanden downloaden naar je nieuwe pc.
  • Uploaden zou geen probleem mogen zijn.
  • Verder zou ik z.s.m. afstappen van Frontpage als html-editor. Een prima alternatief is het gratis KompoZer, dat vrijwel op dezelfde manier werkt maar stukken beter is.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan