Frontpage problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick1982

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Mensen, sinds een week beheer ik de site van de volleybalvereniging. Nu heb ik van het weekend de Trash manager van joomla 1.0 leeg gemaakt en sinds dien zijn er 2 problemen:

1 als ik binnen de menu manager het main menu aanklik krijg ik de volgende fout:
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 82 bytes) in /home/smash68/domains/smash68-scm.nl/public_html/includes/domit/xml_domit_lite_parser.php on line 925

2 als ik de site open staat er:

DB function failed with error number 0
SQL =
SELECT c.id, c.title, c.introtext, c.state, c.sectionid, c.catid, c.created, c.modified, c.created_by, c.images,
s.title AS sectiontitle, ct.title AS cattitle, u.name AS author

Dit allemaal omdat ik de prullenbak leeg heb gemaakt?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit weer goed kan krijgen?

Al vast bedankt

Groeten

Rick

Laatst bewerkt:
beste Rick,

Ik zie dat het probleem inmiddels opgelost is. Maar als ik nu kijk naar jullie site ( even googlen ) zie ik de volgende fout melding:

Code:
Warning: fopen(/home/smash68/domains/smash68-scm.nl/public_html/components/com_sef/cache/shCacheContent.php) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/smash68/domains/smash68-scm.nl/public_html/components/com_sef/shCache.php on line 112

Als ik dit zo zie heb je een schrijfrechten probleem op je site.

Daarnaast even iets anders: Je geeft aan dat je een joomla 1.0 site heb draaien en dat klopt ook. Sinds juli 2009 is de ondersteuning van joomla 1.0 gestopt omdat er een nieuwe versie uitgegeven van joomla, namelijk Joomla 1.5 ( Versie 1.5.15 ). Doordat de ondersteuning gestopt is komen er niet of nauwelijks updates en beveiligingspatches. Ik zou je aan willen raden om over te stappen naar Joomla 1.5. Op de volgende site zoeken naar migreren naar joomla 1.5 ( http://www.joomlacommunity.eu ). Hier staat een hoop over geschreven, maar het belangrijkste is, voordat je begint met het migratieproces, een back-up maakt van je database. Mocht er dan iets verkeerd gaan, dan je je database terugzetten en vervolgens nog een keer proberen. Nog beter is lokaal een proefversie laten draaien van de site.

Veel succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan