Frontpage/Sharepoint server extensions

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nadir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadir

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Ik wil mijn website op mijn eigen Windows 2003 server draaien (ik heb twee servers, waaronder 1 domein controller met activer directory en exchange, de andere server draait NAT - de outlook web access draait natuurlijk op poort 80 op de exchange server). Bij add and remove windows components heb ik frontpage 2002 server extensions geïnstalleerd. Maar toch zegt frontpage dat ie geen server extensions ziet op mijn server.
Waarschijnlijk heb ik de frontpage server extensions niet correct geïnstalleerd of eventueel verkeerd geconfigureerd.
Waar kan ik een soort stap voor stap instructies vinden hoe ik die frontpage server extensions installeer en configureer. (Het mogen ook sharepoint server extensions zijn)
Het liefst zou ik een website vinden, waar deze instructies staan, maar het mag natuurlijk ook een goed boek over deze onderwerpen zijn. De meeste sites en boeken gaan over hoe je zo'n site bij je provider kan laten draaien, maar liever heb ik de site op mijn eigen server draaien, die toch 24 uur per dag aan staat.
Ik bezit zowel Frontpage 2003 als Office Sharepoint Designer; het maakt mij niet zoveel uit met welk programma ik de site ga maken, hoewel ik al een eerste opzet heb gemaakt met Frontpage, maar de feedback pagina werkt natuurlijk alleen met de Frontpage/Sharepoint server extensions.
Wie geeft mee een eerste aanzet om dit alles werkend te krijgen?

Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Nadir

Ik heb de vraag over Frontpage Extensions kunnen oplossen. Ik heb verschillende malen Frontpage Extensions opnieuw geïnstalleerd, maar op een of andere manier lukte het me niet om die extensions vanaf een andere computer herkenbaar te krijgen.
Eerlijk gezegd weet ik niet meer helemaal precies wat ik nu exact gedaan heb om het op te lossen, maar ik heb IIS helemaal onder handen genomen en opnieuw opgezet. Ik moest een beetje uitkijken, omdat op dezelfde server ook Exchange draait en die is flink in IIS geïntegreerd. Exchange draait als een zonnetje en dat wilde ik natuurlijk zo houden.
Als ik een website wil publiceren vanaf een werkstation, gaf frontpage voorheen steeds de melding dat geen frontpage extensions op de server gevonden konden worden. Maar nu is het me dan toch gelukt, maar vraag me niet meer precies hoe.
Op een zoektocht op internet werd me duidelijk dat die Frontpage Extensions op IIS op een server gemakkelijk corrupt wordt. Blijkbaar was dat bij mij ook gebeurd.

De reactie op mijn vraag had eigenlijk niets met mijn vraag op zich te maken, maar ik wil er desondanks toch wel op reageren:
Bij mijn weten is het niet mogelijk om op een windows xp machine een dns-server in te richten. Daarvoor is een server besturingssysteem nodig. Bijvoorbeeld Windows2003, linux of een ander server-besturingssyteem. (Op Windows 2000 server gaat dat ook lukken)
Misschien helpt het als je wat beter omschrijft wat je precies wilt bewerkstelligen. Je wilt een eigen dns-omgeving opzetten? Welk doel?
Misschien is het voldoende om in jouw geval je 'hosts' bestand aan te passen, maar dat is helemaal afhankelijk wat je precies met dns wilt.

ik heb een vriend die heeft een simpel programma om domeinen optezetten en dat wil ik ook
gewoon dat http://www.tfabeltje.com naar http://84.31.113.229/tfabeltje/ leidt

alvast bedankt
Web maker

Maar heb je de domeinnaam tfabeltje.com geregistreerd?
Ik heb zelf een domeinnaam registratie aangeschaft voor 1 euro per maand. (Ik heb het bij widexs geregistreerd, maar er zijn honderden andere aanbieders.)
(Ik zag dat tfabeltje.nl al geregistreerd is, maar tfabeltje.com nog vrij is...)

Het is meestal niet nodig om daarvoor een eigen dns-server op te zetten, maar bij de aanbieder van je domeinnaam kun je meestal met hun domeineditor de domeinnaam naar jouw ip-adres laten verwijzen.

Succes

registreren

het is een beetje onhandig als ik al mijn website's moet gaan betalen en het klopt dat tfabeltje.nl al bezet is door mij want een of andere sukkel dacht mij even uit teconcureren maar dat lukte niet echt maar ik vraag da programma wel even aan mijn vriend mischien heeft hij de instal nog

toch bedankt
Web maker:thumb:

Je zult dan een gratis domeinnaam moeten registreren. Maar dat zal dan geen .com of .nl naam zijn, maar bijvoorbeeld een .tk

Ik kan me niet voorstellen dat er een programma bestaat waarmee je een .nl of .com naam gratis in gebruik kunt nemen. In elk geval niet op legale wijze en/of zonder verplichte reclamebanners.

Lees dit artikel bijvoorbeeld:
http://www.voorbeginners.info/domeinnaam/gratis-domein.htm

Er zijn overigens wel goedkopere aanbieders dan die ik in gebruik heb. Wat ik als laagste prijs heb gezien is 4,50 euro per jaar voor een .nl naam.

[Edit: na nog eens goed gelezen te hebben: begrijp ik dat tfabeltje.nl in jouw bezit is. Dan is het toch geen probleem om die naam aan je website te koppelen? Of begrijp ik nou iets niet goed? Of wil je gewoon liever tfabeltje.com?)

Laatst bewerkt:
tk

kijk maar is op tfabeltje.tk die is ook van mij ik maak nou al 4 jaar website's en ik maakte ze tot nu toe met tk maar ik wil makelijk en goedkoop overstappen want ik verdien niet veel ben pas 14 jaar

Maar bedankt ik zal het artikel lezen

met vriendelijke groeten Web maker:thumb:

Goh, dan maakte je al websites toen je 10 jaar was! Da´s wel prachtig, zeg!
Ik heb ook even op je tk site gekeken. Erg leuk en nu kun je ´m natuurlijk ook nog gaan uitbreiden met meer pagina´s en zo.
Het is leuk werk. Ik wens je heel veel succes en plezier bij het maken van sites.

pagina's

hij bestaat uit een stuk of 15 pagina's maar ik heb mijn webserver moeten resetten waardoor de ssi ondersteuning verloren is gegaan en ik krijg hem niet meer aan de praat in apache.

brian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan