frontpage upload pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

101dalmatiers

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Ik wil graag in Frontpage een pagina aanmaken waar mijn vrienden foto's of iets dergelijks kunnen uploaden naar de website.

Zodat ik ze kan opslaan op mijn computer.

Weet iemand of dat kan en hoe ik dat doe.

alvast bedankt

Dat is heel wat ineens. Eerst en vooral moet ik zeggen dat er al heel veel diensten zijn op het internet die dit heeeeeel simpel aanbieden.

www.mediafire.com is bijvoorbeeld een heel mooi voorbeeld.

Verder kun je ook gewoon een mail sturen met het bestand als bijlage (met een maximumgroote van 10 à 20 MB wel.)

Dan is er nog de mogelijkheid om via ftp de mensen verbinding te laten maken met de website. Controleer of je pakket dit ondersteunt en dan kunnen de mensen bestanden naar hun browser slepen om ze toe te voegen.

Als je het toch via een pagina wil doen, ga je moeten opletten wat de maximum-uploadcapaciteit per keer is naar de server. Soms moet je de maximumtijd van een verzoek naar de server gaan verhogen. Verder kun je met HTML alleen nog niks aan en heb je een extra taal nodig die het bestand kan ontvangen en plaatsen. Waarschijnlijk heb je PHP hosting en is het het simpelst om eens te googlen naar een PHP Upload Script.

Het is dus wel een heel.. zooitje.

ik zie al dat het behoorlijk moeilijk wordt.

ik denk da ik het wel laat zitten

Voor dat soort ingewikkeldheden maak ik meestal gebruik van bestaande scripts, die ik uit probeer in een testomgeving van mijn site. Lukt het, dan is dat mee genomen, anders pech. Zo heb ik ook een heel klein beetje html leren lezen.Op Henks javascriptverzameling (even googlen) vind je een hele berg foto-dingetjes. Misschien zit er wat voor je tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan