Frozen screen tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donald1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2013
Ik heb een probleem. Ik ben er al heel lang mee bezig om het op te lossen maar dat is nog niet gelukt en ik ben ten einde raad.

Ik ben Donald, student, ik weet niet heel veel van computers maar genoeg zodat ik meestal wel begrijp waar het over gaat en ik vind het leuk om te gamen. Als je de tijd zou willen nemen mijn verhaal aan te horen dan zou ik dat geweldig vinden.

Het probleem is als volgt: Heel vaak als ik mijn favoriete game speel, League of Legends, dan krijg ik midden in het spel (lijkt willekeurig te gebeuren) dat mijn laptop ineens een "frozen screen" geeft. Ik kan dan niet meer mn muis bewegen, alt-tabben of ctrl-alt-del of wat dan ook. De eerste keer dat dit me gebeurde is al lang geleden en kan ik me niet meer zo goed herinneren, maar ik schrok best wel en mn laptop maakte een hevig geluid van binnen. Ik heb vervolgens de power-knop ingehouden en hem opnieuw opgestart. Dit deed ik de weken daarna regelmatig, want het gebeurde nogal wel eens opnieuw. Na een tijdje kwam ik erachter dat als ik niet de laptop resette, hij na 2-4 minuten weer werkte en ik de melding kreeg: "Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 314.07 reageert niet meer en is hersteld." Vervolgens heb ik gegoogled naar wat dit probleem is, maar niemand is echt duidelijk over wat eraan gedaan moet worden en bijna niemand heeft precies hetzelfde probleem als ik. Ik heb al van alles geprobeerd, coolingmat gekocht, op NVIDIA site de driver updaten, laptop schoongemaakt van stof enz. in mijn laatste poging heb ik speedfan gedownload en gekeken naar de temperaturen van mn laptop tijdens het gamen. de grafiek van de temperatuur loopt in een zigzag-patroon tussen de 85 en 75 (graden neem ik aan) en in rust geeft hij ongeveer 50 graden weer, terwijl ik dit typ staat hij op 49. Ik weet niet of 85 graden te warm is of niet, en of het probleem wel te maken heeft met temperatuur.

Ook wil ik nog vermelden dat het probleem zich ook voordoet tijdens het kijken van youtube filmpjes, waarbij het beeld blijft hangen en het geluid vertraagt en heel laag van toonhoogte doorgaat, net zoals iemand die in slowmotion vanachter een masker spreekt. Daarnaast heb ik ook het probleem dat internet wel eens uitvalt, maar dat is volgens mij een probleem van signaalsterkte omdat als ik dichter bij de router ga zitten ik hier geen last van heb.

Ik hoop dat ik zo veel mogelijk duidelijk heb kunnen maken wat het probleem is en ik zou het heel erg fijn vinden als u de tijd neemt om mij een suggestie te geven hoe ik dit probleem moet oplossen. Ligt het aan de videokaart, driver, laptop, temperatuur, geheugen? Moet ik naar een computerzaak om het op te laten lossen?

Hierbij alle specificaties die ik kan vinden, als u nog iets nodig heeft of ik heb iets niet goed uitgelegd, kunt u dat vragen en dan zal ik u daarvan voorzien:

Asus pc - Windows 7 Home Premium - Intel Core i5 M 430 - NVIDIA GeForce GTS 360 M

P.S. het maximale energiebeheer van de processor heb ik ingesteld op 95%, omdat het het gamen dan nog steeds lukt en ik dacht dat de temperatuur daardoor minder hoog zou worden

Kunt u mij alstublieft helpen?

UPDATE:
Ik heb samen met Dinux naar het probleem gekeken.
Alles van NVIDIA er af gegooid, in VGA stand had ik hetzelfde probleem omdat een youtube-filmpje vastliep.
Nu heb ben ik weer bezig met NVIDIA opnieuw te downloaden, maar het probleem zit m waarschijnlijk niet in de videokaart.
Deze afbeelding was nodig voor Dinux om het probleem te onderzoeken. Bedankt voor het helpen Dinux, Djoane en msi009.
Bekijk bijlage 178890

UPDATE:
Kan iemand graag zeggen waaraan hij/zij denkt dat het ligt, en hoe ik het kan verhelpen?
Ik was nog vergeten te zeggen dat als ik samen met een vriend bij hem thuis de game speel, ik nog nooit heb meegemaakt dat de laptop uitvalt. Dus het zou kunnen liggen aan de atmosfeer van de laptop misschien, de internet connectie of de temperatuur van mijn laptop.
Als je enig idee hebt dan zou ik het op prijs stellen als je hieronder even een berichtje zet :D

Laatst bewerkt:
85 graden is niet goed.
Daar krijg je vast de frozenscreen door.
Maak je koeler eens schoon of als het dat nog zo heet is breng hem naar je pc boer en vraag om een nieuwe koeler.
Joune is mischien versleten waardoor die de maximale RPM niet haalt en dus niet koelt waneer hij dat wel moet doen.

Bedankt voor de reactie, ik heb hem schoongemaakt maar het probleem is nog steeds niet opgelost. ik ga komende week vrijdag naar paradigit om ze er naar te laten kijken. Deze week heb ik mn laptop helaas hard nodig dus vandaar dat ik pas komende vrijdag er naar laat kijken. Ik heb wel gemerkt dat het probleem zich ook vaak voordoet 2 seconde nadat ik een youtube filmpje start, net nadat ik mn laptop heb opgestart. Ook kreeg ik een keer gewoon willekeurig een frozen screen, terwijl ik op internet surfte. Denk je nog steeds dat het probleem dan ligt aan een kapotte koeler, aangezien de temperatuur van mn laptop toch niet al te hoog zou moeten zijn vlak na het opstarten en een youtube filmpje afspelen? Of zou het toch misschien aan iets anders kunnen liggen. Als ik bij een vriend ga gamen of youtube filmpjes kijk op mijn laptop krijg ik geen frozen screen. Hoe kan dat dan?

Kan het niet liggen aan de internet verbinding die wij hebben, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijk aangezien ik nergens last van heb als ik bij die vriend ben, of is dit uitgesloten?

Laatst bewerkt:
. Als ik bij een vriend ga gamen of youtube filmpjes kijk op mijn laptop krijg ik geen frozen screen. Hoe kan dat dan?

Kan het niet liggen aan de internet verbinding die wij hebben, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijk aangezien ik nergens last van heb als ik bij die vriend ben, of is dit uitgesloten?

Kan iemand bovenstaande vragen beantwoorden?
Bedankt voor alle reacties en tips tot nu toe. Komende vrijdag ga ik naar de computerzaak om ze naar het probleem te laten kijken. Toch zou het fijn zijn als iemand de bovenstaande vragen kan beantwoorden, zodat we vrij zeker kunnen vaststellen wat het probleem is.

Dat is best raar als jij geen frozenscreen krijgt bij je vriend maar wel thuis.
Tenzij hij in een koelkast woont en je temperatuur daardoor flink omlaag gaat :D kan het mischien aan je Voedingskabel liggen of mischien dat je Internet drivers falen met t internet dat je thuis hebt.
Verder kan ik toch echt niks bedenken.

Ik heb mn pc 2 weken geleden opgehaald van de pc-boer, en ze hebben de koelpasta vervangen, schoongemaakt van binnen en videokaart schoongemaakt.
Vervolgens is hij 1 week lang niet uitgevallen.
Helaas is hij afgelopen week maar liefst 3 keer uitgevallen, wel altijd nadat ik al 1 a 2 uur achter de laptop zat.
Wij gaan binnekort over van UPC naar glasvezel, zou ik daardoor misschien geen frozen screen meer krijgen of heeft dat er niks mee te maken?
Moet ik opnieuw naar de pc-boer, (die hem helemaal heeft nagekeken)? Wat moet ik nog doen om het probleem op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan