Frustratie Windows 7 Updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Berichten
112
Sinds 3 dagen staat mijn pc al naar updates voor Windows 7 te zoeken. De eerste kleine serie updates gaat best snel, echter de grote update na SP1 gaat tergend langzaam. Dit schijnt sinds enige tijd een probleem te zijn waar niet alleen ik last van hebt. Wie weet raad, om dit proces te kunnen versnellen?
 
Zonder deze updates krijg je Windows update op windows 7 niet aan de praat en zullen er nog veel meer dagen bijkomen. Ikzelf heb het verschillende keren zo gedaan met een niet-geupdated windows 7 en het heeft altijd gewerkt. Ga naar http://www.catalog.update.microsoft.com/home.aspx en download de volgende updates hieronder (Let wel op of je een 32/64 bit systeem hebt!) :
- KB3145739
- KB3153199
- KB3125574
- KB3020369
- KB3172605

Andere alternatieven : WSUS Offline, Autopatcher
 
Beste Unix,

Ik gebruik altijd de 64 bit versie, ik zag ook bij een aantal engels talige sites dat deze ook met updates kwamen, die het proces zouden versnellen. Goed om te horen dat dit bij jou werkt. ik ga het later gelijk uit proberen, ik heb namelijk aardig wat pc's die ik moet gaan updaten.
 
Dank voor jullie reacties, ik ben thans bezig de optie van gast0225 uit te proberen.

Wel vreemd, dat het een paar maanden geleden een kwestie van een nacht je computer aan laten staan voor alle updates binnen te krijgen en dat het nu dagen moet duren voor dat je alles binnen krijgt.
 
Even een update, ik heb de optie van gast0225 geprobeerd, maar dit helpt niet echt.
Ik wil snel de kb bestanden van Unix gaan downloaden deze optie proberen.
 
Beste Andre,

Het klinkt misschien dom, maar welk bestand van download tool wsusoffline moet ik precies downloaden.
Het zou op zich heel mooi zijn als het op deze manier kan, ik heb namelijk een aantal pc geinstalleerd die allemaal geupdate moeten worden.
Misschien een gekke vraag, hebben alle windows 7 (Home prenium, Professional, en Ultimate) de zelfde updates nodig, of zit daar nog verschil in?
 
ik heb inmiddels de hulp van een vriend ingeroepen, en ben aan de slag gegaan, met de download tool, hij is inderdaad makkelijk te downloaden en ziet er super goed uit, maar het lijkt of hij soms blijft hangen met het installeren van de updates.
 
Wsus offline (de installer) moet je een aantal keren draaien. Dan nog kan hij blijven hangen. Schakel in dat geval het automatisch updaten uit omdat dit je proces kan ophangen (te zien in de taskmanager als svchost.exe 100% van je processor neemt) voordat wsusoffline aan de bak gaat.
Lukt het dan nog niet, probeer dan eens om na rebooten weer volgens de gewone weg te updaten. Bij mij werkte dat ook op een bepaalde laptop. Dit is echter geen garantie. Blijkbaar is elk geval uniek en moet je een beetje experimenteren om het voor elkaar te krijgen.
Oorzaak lijkt te zijn dat Microsoft zijn update proces heeft aangepast en dat je daarvoor eerst bepaalde updates moet hebben geïnstalleerd. Kunst is te weten welke en die dan geïnstalleerd te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan