Frustrerend Terugkerende Homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kowalski

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Ik heb sinds kort als homepage C:\Program Files\MS-Connect\Portal\portal.html, met als kop SW10. Dit is een portalsite met allerlei links. Ik wil echter zelf mijn homepage instellen. Geen probleem zou je zeggen. Als ik mijn computer opnieuw opstart komt telkens weer deze pagina als homepage op het scherm. Deze complete site bevindt zich in een map onder de naam MS-Connect in de program files. Weggooien v.d. map helpt niet, Cookies, Temp-files, en prullenbak legen helpt ook niet. En zelfs spybot laat hem met rust. IS hier wat aan te doen en wie heeft hetzelfde probleem.
Ik run Win2000 met sp3.

Het betreft hier een trojan horse.

Verwijder het programma onmiddellijk, zeker als je via een telefoonmodem of isdn verbinding met het internet hebt.

Het programma belt 'stiekem' met 0900 nummers en de kosten vind je later op je telefoonrekening.

Ook als je geen telefoonlijn gebruikt verwijderen, want het blijft irritant.

Update je virusscanner eerst.
Trek je telefoonlijn los van je pc tot je klaar bent met het verwijderen.
Zet nu je start-pagina op about_blanc.

Run een complete test. Hierin vind je dan een viruswaarschuwing met de algemene naam Dialer.
Laat je scanner dit programma verwijderen.
Reboot en doe opnieuw een complete test. Als de dialer weg is kun je IE weer starten. Zo niet nogmaals verwijderen en rebooten.

Sucses.

Haal dan ook eventuele resten uit c:/program files en uit het register.
Het voorstel van l.slaats is beter omdat met hijackthis alle mogelijke plekken die deze ***ware heeft gevuld weer geleegd worden. Bv ook de startup.

Bij mijn weten is dit een hardnekkige portal site dit kun je oplossen door naar start -> uitvoeren te gaan daar typ je msconfig in vervolgens ga je naar het tabblad opstarten vanuit waar je het programmatje kunt verwijderen.
Ik kan me niet herinneren hoe het heete moet je even zoeken.

Groetjes Perjan

Ik heb momenteel ook veel last van deze Trojan horse.
Heb alles al zo'n beetje geprobeerd om deze portal te verwijderen.
Heb online virusscanner gedraaid van Trend Micro, die niets vond trouwens, heb ad-aware gebruikt, spybot, en spyguard e.d. ook nog.
Met Hijack this verwijderd maar komt toch steeds terug onder program files e.d.
Heb ook in register van windows verwijderd maar bij restart van systeem wordt deze portal toch weer geladen.
Heb windows xp prof en meerdere gebruikers accounts ook.
Wie heeft de ultieme oplossing voor dit harnekkige stukje spyware?
Groet,
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan