FSB - Systeembus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik vroeg me nou eigelijk af wat het verschil is tussen Front Side Bus (FSB) en systeembus.

Hehe, korte vraag, maar goed...

Geen.

De systeembus, de centrale bus, verbindt de processor met het RAM geheugen.
De systeembus wordt ook wel de Local bus of Front Size Bus (FSB) genoemd.
De I/O(Input/Output)-bussen verbinden de processor met de andere componenten (ISA, PCI en USB bussen).
De verbinding tussen de systeembus en de I/O-bussen wordt de bridge genoemd.

Net wat ik al dacht. Heh, dan klopt die informatie op de sites van de winkels niet. Er word beweerd dat mijn processor en moederbord een systeembus hebben van 1ghz.
Everest zegt heel wat anders (200mhz)

Zover gaat mijn technische kennis helaas niet, maar denk even aan het Double Data........ DDR gebeuren, hetgeen de bussnelheid verdubbeld................

Hmm, dat zou best kunnen, maar moet dan niet de effectieve kloksnelheid boven de 200mhz uitkomen? Hmm...

Geplaatst door Systemizer X100
Net wat ik al dacht. Heh, dan klopt die informatie op de sites van de winkels niet. Er word beweerd dat mijn processor en moederbord een systeembus hebben van 1ghz.
Everest zegt heel wat anders (200mhz)

Zeg Systemizer, was jij hier al uit? Ik wilde hier net een vraag over stellen, toen ik jouw bericht zag. Ik heb een nieuw systeem gekocht bij Dell, p IV 2,8 ghz met een FSB van 800 mhz. Everest zegt dat het 14 x 200 mhz is:confused: . Niet dat ik er ook maar enig verstand van heb, maar ik wil wel krijgen wat ik gekocht heb. 800 is vast beter dan 200:D

Gr,

Poekie

De fysieke snelheid van zo'n bus is 200mhz. Echter er gaan 4 datapulsen mee per Hz dus dat maakt een doorvoersnelheid van 800mhz. Dus de hoeveelheid data die vervoerd kan worden is 4x groter dan die van een 200mhz snelheid met 1 datapuls per Hz.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan