• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

FSO in VBA en SharePoint

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Ik heb Excel VBA programma's waarbij voor diverse functies gebruik gemaakt wordt van het File System Object (FSO). Dat geeft echter problemen bij de overgang naar SharePoint.
Is daar een oplossing voor bekend?

Vanuit sharepoint je folders “syncen”. Daarna kun je FSO gewoon gebruiken zoals je gewend bent. Alleen even de nieuwe bestandspaden in je code verwerken.

Vaak kun je het ook af met Power Query ipv VBA. Dan heb je niet te syncen en gebruik je een directe link met sharepoint

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.
Het gaat om een bestaand programma dus ik houd het graag in VBA. Kan ik ook "syncen" als ik niet de beheerder ben van SharePoint?

Iedere gebruiker kan syncen. Wil je dat meerdere personen je bestand kunnen gebruiken, zorg dan dat iedereen hetzelfde “level” van de folder synchroniseert. Dan kun je je folder/bestands pad dynamisch houden door alleen de username variabel te houden

Terug
Bovenaan Onderaan