FTD klaagt Brein aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker72

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Ik neem aan dat mensen die de media volgen hier al vanaf weten maar voor degene die het nog niet weet is hier wat nieuws:

FTD, de grootste Nederlandstalige community van Usenet-enthousiastelingen, heeft antipiraterijstichting Brein gedagvaard vanwege haar uitlatingen dat FTD illegaal zou zijn. Via het FTD-platform informeren gebruikers van Usenet elkaar over de nieuwste films en muziek die ze op het downloadnetwerk zien. Brein beschuldigt FTD van het "faciliteren van illegaal uploaden" en noemt FTD's activiteiten zelfs "zonder meer strafbaar". FTD eist een publieke rectificatie van deze uitlating en wil bovendien een verklaring van de rechter dat zij gewoon legaal handelt.

Meer nieuws en informatie, waaronder een korte FAQ en de complete dagvaarding, is te vinden op de actiesite.

Bron: FTD.nu

Ik ben het compleet eens met FTD! Want FTD is slechts een community waarbij gebruikers elkaar laten zien wat ze aantreffen op nieuwsgroepen. Er verloopt helemaal niets illegaals op FTD. Dus ik weet niet waarom Brein dit wel zou denken. Ik wens FTD in ieder geval veel succes met de zaak!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan