FTP aan/uitzetten in register

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Hoe en waar kan ik in het register de toegang tot FTP-sites aan- en uitzetten?
Welke waarde moet verandert worden?

als ik het goed begrijp bedoel je dat vanaf jouw computer niemand op FTP ' site's ' kan komen.

Dit is volgens mij niet in te stellen aangezien dat een functie van Explorer is. ( File transfer protocol )
Wat wel kan is dat je gebruikers de rechten tot FTP programmaas die op die computer staan ontneemt.

Netwerk

Ik zit zelf op een netwerk achter een Windows 2003 server. Men (werk) heeft voor mij geregeld dat ik niet kan ftp-en.
Ik ben bij verschillende andere beperkingen erachter gekomen dat ze dat regelen via policies in het register.
En die zijn eenvoudig te wijzigen.

Vandaar de vraag of dat met ftp ook zo is.

Overigens wil ik er geen kwaad mee, behalve dan downloaden van de nieuwste Nero.
Het gaat me meer om de puzzel, om dit ftp-probleem op te lossen.

Ik heb trouwens Windows 2000 op m'n laptop.

Nou ik weet eerlijk gezegt niet of met Win 2003 dit via een register policie gaat, wat ik wel weet is dat met win 2003 alle poorten naar het internet standaard dicht staan. Dit is precies andersom ten opzichten van de eerdere windows versies waarin alles open stond en je zelf maar een firewall moest nemen om het dicht te krijgen.

De FTP functie opzich zal wel gewoon werken alleen de standaard poort 21 voor ftp verkeer zal gewoon dicht staan.

Dat je niet kan ftp-en kan ook in de proxy geregeld zijn of in de active directory

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan