FTP benaderen via E4200 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo allemaal,

Ik heb een linksys router type E4200 met een USB aansluiting. Hierop heb ik een USB-stick aangesloten. Nu wil ik vanaf mijn PC, die bedraad verbonden is, bestanden op de USB-stick zetten zodat ze via FTP overal te benaderen zijn.
Ik maak verbinding via Linksys Smart Wi-Fi en als ik inlog zie ik ook de USB, alleen weet ik niet hoe ik hier nu bestanden op moet zetten.
Via de PC is deze te benaderen met \\192.168.1.1 maar ik kan dan niets daar naar toe overzetten met copy / paste.
Ik heb de USB ook een keer rechtstreeks op mijn PC aangesloten en er toen wat op gezet, daarna weer in de router geplaatst maar ik zie de bestanden niet via \\192.168.1.1.

Wat zie ik over het hoofd of wat ben ik vergeten te doen.

groet
EvertJan:confused:

Probeer eens \\192.168.1.1\usb1
Overigens is dat geen FTP maar een UNC pad.

Laatst bewerkt:
//192.168.1.1/usb1 werkt helemaal niet.
//192.168.1.1 werkt wel maar geeft een lege map.

Router geeft aan:
Pc-toegang (Bestandsbrowser): \\192.168.1.1
Toegang via een Mac (Finder): smb://192.168.1.1

FTP-server
Open gedeelde mappen vanaf een externe locatie via FTP.
FTP-server: ftp://94.229.48.121:21

Ik weet ook niet of het wel usb1 moet zijn, dat is bij mij wel het geval. In je eerste vraag had je het over de \\192.168.1.1 notatie.
Die moet je in de adresbalk van de Verkenner ingeven.
De ftp://192.168.1.1 notatie geef je in je webbrowser in. Daarvoor moet wel de FTP server van de router aan staan en de default poortnummer is dan 21.
Bij de notatie smb://192.168.1.1 dient er een Samba server op de router actief te zijn.

Dat klopt allemaal.
Maar nu terug naar mijn vraag: Hoe zet ik bestanden op deze usb-stick via verkenner of ....?

EvertJan

Het is opgelost.
Linksys accepteert blijkbaar niet elke USB-stick.
Ik heb een andere (Kingston) stick geprobeerd en dat lukt wel.

bedankt voor jullie meedenken.

groeten
EvertJan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan