FTP en Wanadoo en Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik zit even in het buitenland en dacht alle gegevens in m'n laptop te hebben, maar nee...

Ik wil:
Een website updaten met het programma Dreamweaver. De site is geplaatst bij Cable Wanadoo, mijn thuis-provider.

Ik heb gesurft bij Wanadoo en vrees dat ik hier met mijn Roemeense provider niet bij Wanadoo kan updaten, maar misschien lees ik dat verkeerd.

Ik wil 2 dingen weten:

1. ik weet niet wat ik ook alweer moet invullen in het vak van FTP-Host in Dreamweaver (define site - remote info).
Bij een LYCOS-website zie ik staan: ftp.members.lycos.nl
Wat moet ik invullen bij een wanadoo-site?

2. kan ik wel of niet een website updaten bij wanadoo vanuit hier?

Ben benieuwd naar de antwoorden. Alvast bedankt!

Geplaatst door pa3ajt
Ik zit even in het buitenland en dacht alle gegevens in m'n laptop te hebben, maar nee...

Ik wil:
Een website updaten met het programma Dreamweaver. De site is geplaatst bij Cable Wanadoo, mijn thuis-provider.

Ik heb gesurft bij Wanadoo en vrees dat ik hier met mijn Roemeense provider niet bij Wanadoo kan updaten, maar misschien lees ik dat verkeerd.

Ik wil 2 dingen weten:

1. ik weet niet wat ik ook alweer moet invullen in het vak van FTP-Host in Dreamweaver (define site - remote info).
Bij een LYCOS-website zie ik staan: ftp.members.lycos.nl
Wat moet ik invullen bij een wanadoo-site?

2. kan ik wel of niet een website updaten bij wanadoo vanuit hier?

Ben benieuwd naar de antwoorden. Alvast bedankt!

Je kan met je Roemeense provider geen content uploaden naar de wanadoo webserver.
Vanuit hun FAQ ('t is maar wat je een FAQ noemt :evil: )

Ik wil mijn homepage op internet zetten.
Als u eenmaal een eigen homepage heeft gebouwd, kunt u deze bij ons op de webserver plaatsen. Om dit te doen hebt u een zogenaamde FTP-client nodig. Dit is een programma om verbinding te maken met onze webserver om daarna uw homepage bij ons te plaatsen. Voor Windows kunt u een programma gebruiken zoals WS_ftp. Voor de Macintosh kunt u gebruik maken van FetchFTP. Deze beide programma's zijn te downloaden vanaf onze softwarepagina:
> http://web.wanadoo.nl/wanadoo_2001/internet_downloads-34559-1.html.

De instellingen voor beide programma's vindt u, stap voor stap, op de instellingenpagina van Wanadoo. Hieronder de algemene instellingen:
Hieronder de algemene instellingen:

- Host/server: home.wanadoo.nl
- Username: Uw Wanadoo e-mailadres zonder @wanadoo.nl
- Password: Uw Wanadoo wachtwoord

Let op: U kunt alleen verbinding maken met onze webserver indien u een internetverbinding via Wanadoo hebt (niet via een andere internetprovider). Anders is het niet mogelijk om contact te maken met de server home.wanadoo.nl.

Geplaatst door Olav

Je kan met je Roemeense provider geen content uploaden naar de wanadoo webserver.
Vanuit hun FAQ ('t is maar wat je een FAQ noemt :evil: )

jawel hoor, ik kan bij diverse mensen via cistron op de wanadoo homepage server komen dat klopt dus niet; enkel met een free abonnement kan je alleen maar via inbellen bij de server komen.
zou na invullen van de juiste gegevens dus gewoon moeten lukken.

Wat nu??

Bedankt!
Het gezochte was volgens mij inderdaad home.wanadoo.nl als FTP-host, want hij accepteert het en ik zie keurig de remotesite-files en ik kan daar wijzigen of toevoegen.
Alleen..... als ik vervolgens de site op internet bekijk, zie ik de oude gegevens. Tijdelijke internet files etc. gewist, maar toch telkens de oude site. Thuisfront laten kijken en jawel: geen wijzigingen.
Het lijkt er dus op dat er wel alles staat, maar (ik zie toch welke files er op de site staan??) het kijkersvolk ziet geen veranderingen. Wat nu?

Kan ik iets doen met dat voor mij onbekende Cistron?

Graag wat meer hulp!

Alvast (weer) bedankt.

Re: Wat nu??

Geplaatst door pa3ajt
Bedankt!
Het gezochte was volgens mij inderdaad home.wanadoo.nl als FTP-host, want hij accepteert het en ik zie keurig de remotesite-files en ik kan daar wijzigen of toevoegen.
Alleen..... als ik vervolgens de site op internet bekijk, zie ik de oude gegevens. Tijdelijke internet files etc. gewist, maar toch telkens de oude site. Thuisfront laten kijken en jawel: geen wijzigingen.
Het lijkt er dus op dat er wel alles staat, maar (ik zie toch welke files er op de site staan??) het kijkersvolk ziet geen veranderingen. Wat nu?

Kan ik iets doen met dat voor mij onbekende Cistron?

Graag wat meer hulp!

Alvast (weer) bedankt.
Dat is heel erg vreemd, jij kan wel aanpassingen maken. Je kan ze ook terug vinden op de FTP, maar op de site zijn geen veranderingen te zien...
Voeg eens een compleet nieuw bestand er aan toe, bijvoorbeeld een foto of een txt bestand. Probeer die dan eens te openen via je browser.

Enne Cistron, nee daar kan je niet veel mee. Cistron is een nederlandse DSL provider.

Olav

Het is nu een dag later en het gekke is dat op internet wel de wijzigingen te zien zijn. Een zojuist aangebracht nieuwe pagina ziet het thuisfront nu wel, maar ik niet!

Nu denk ik dat het aan mijn cache, tijdelijke bestanden of zo ligt. Dat de pc het gewoon van m'n lokale schijf ophaalt uit de geschiedenis of zo. Als dat zo is: hoe kan ik dat tackelen? Cookies al gewist en tijdelijke bestanden ook in IE6.

Stapje voor stapje kom ik er wel hoop ik. Uiteraard met jullie hulp...

Wie?

Als je Ctrl+F5 gebruikt, overrule je de cache.
Heb je dat al eens geprobeerd?

Olav

Dat van F5 wist ik, maar van Ctrl F5 niet: bedankt.
Helaas lag het (laatste) probleem helemaal aan mezelf. Ik heb nl bij de invulling van de remote-site per ongeluk een gelijknamige map aangemaakt en daar werd alles naar toe gestuurd. Link verwees naar oude plek en niet naar de nieuwe plek.

Nu ben ik het te-veel-van-het-goede aan het wissen en kom ik het probleem van de 'traagheid' weer tegen. Ook thuis heb ik het probleem dat uploaden prima gaat, maar iets wissen van de remote duurt verschrikkelijk lang! Een thumbnail bijv. van 4 kb heeft een paar minuten nodig voor het gewist is. Ik zit hier uren een paar foto-directories van de site te wissen.

Ik vraag me werkelijk af of dat niet sneller kan. Ik gebruik de bij Dreamweaver-4 ingebouwde FTP.

Eén site van me heeft daar niet veel last van, maar dat is er een met een eigen domeinnaam etc, bij NLtree geplaatst.
Die bij Lycos en Wanadoo heeft dus die belachelijke traagheid als ik iets wil wissen.

Maar.... misschien doe ik ook hier iets verkeerd: een instelling of zo.

Wat een geweldige helpdesk is dit hier trouwens: altijd vlug wat oplossingen of suggesties! Bij andere helpdesks (bijv. bij Dreamweaverhulp) krijg je nooit zo snel een antwoord.

Geweldig dus!

Maar eh: nou die snelheid nog dus.

Geplaatst door pa3ajt
Dat van F5 wist ik, maar van Ctrl F5 niet: bedankt.
Helaas lag het (laatste) probleem helemaal aan mezelf. Ik heb nl bij de invulling van de remote-site per ongeluk een gelijknamige map aangemaakt en daar werd alles naar toe gestuurd. Link verwees naar oude plek en niet naar de nieuwe plek.

Nu ben ik het te-veel-van-het-goede aan het wissen en kom ik het probleem van de 'traagheid' weer tegen. Ook thuis heb ik het probleem dat uploaden prima gaat, maar iets wissen van de remote duurt verschrikkelijk lang! Een thumbnail bijv. van 4 kb heeft een paar minuten nodig voor het gewist is. Ik zit hier uren een paar foto-directories van de site te wissen.

Ik vraag me werkelijk af of dat niet sneller kan. Ik gebruik de bij Dreamweaver-4 ingebouwde FTP.

Eén site van me heeft daar niet veel last van, maar dat is er een met een eigen domeinnaam etc, bij NLtree geplaatst.
Die bij Lycos en Wanadoo heeft dus die belachelijke traagheid als ik iets wil wissen.

Maar.... misschien doe ik ook hier iets verkeerd: een instelling of zo.

Wat een geweldige helpdesk is dit hier trouwens: altijd vlug wat oplossingen of suggesties! Bij andere helpdesks (bijv. bij Dreamweaverhulp) krijg je nooit zo snel een antwoord.

Geweldig dus!

Maar eh: nou die snelheid nog dus.

Dat we hier zo snel zijn is omdat helpmij totaal door vrijwillgers draait en toegankelijk voor iedereen. Iedereen kan er opkomen en antwoorden als hij ergens wat vanaf weet. We zijn dus niet gebonden aan een bepaald product of iets dergelijks.

Over je snelheid... je zou eens kunnen overwegen om een gewone FTP client te gebruiken in plaats van de dreamweaver ingebouwde FTP client.
WS_FTP LE (free versie)
Cute FTP
Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan