ftp forwarding met sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maiwand

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2004
Beste leden,

Ik heb een Sweex lb..21 router, windows XP en als FTP server Guildftpd. Ik probeer mijn router te forarden om zo een ftp server te maken. Ik heb echt weinig verstand hiervan. ik heb het echter zien werken bij iemand en dat leek mij fantastisch.

Ik ben al druk aan het bstoeien geweest met ip adressen in de router, in de ftp server en met tips van anderen. Ik ben er echter niet uit.

Ik weet niet wat ik moet met begrippen als standard gateway, ip mask, ipadres van provider, enz.

Wie helpt mij, graag stap voor stap......;-(

M

Misschien is het handig om eerst even een goed overzich te krijgen van jouw interne netwerk. Leg eens uit hoe je alles aangesloten hebt (welke modem naar de router, hoe naar de pc's etc.).
Post ook eens al de gegevens die je op de computer waar de ftp software is geïnstalleerd vindt na:
start->uitvoeren: invullen "cmd" , enter . In het prompt-schermpje invullen "ipconfig /all".

Wijnands

op afstand moet je je externe ip gebruiken je extern ip kun je te weten komen door naar www.whatismyip.com te gaan. daar staat dan your ip is en dan een nummer met punten ertussen en dat is je extern ip.
je intern ip kom je te weten door naar start te gaan en dan uitvoeren en dan cmd.
typ als volgt ipconfig
en daar staat ip-adres met daar achter je interne ip.
dan moet je nog je poort in de modem en router openzetten dat is poort 21 (standaard ftp)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan