FTP gebruiken voor download

Status
Niet open voor verdere reacties.

GRLove

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
hey hey
ik ben helemaal nieuw in de scene van FTP
ik heb wel een verbinding met mijn universiteits-server en heb eerder een keer vernomen dat ik deze server kon gebruiken bij het downloaden ik weet alleen niet hoe
nu heb ik alleen nog maar een paar kleine bestandjes van mijn case studies die ik kan downloaden van mijn ftp maar het leek mij helemaal vet om mijn bestanden daar te downloaden en als ik ze dan nodig had ze naar mijn laptop downloaden zodat ik mijn laptop niet bijvoorbeeld de hele nacht aan hoef laten staan om een film binnen te krijgen...
ik zal wel een mega n00b lijken maar ik begin net en wil graag veel leren ik heb al het internet afgezocht maar die gaan meestal niet verder als verbinding maken en de bestandjes die je daar hebt staan downloaden...

Met de ftp server kun je bestanden downloaden die er al op staan, of bestanden erheen uploaden vanaf een computer.
Wat jij volgens mij wil doen is dat de server alles eerst gaat downloaden (1) en dat jij het vervolgens van de server afhaalt (2). De tweede stap ken je al. De eerste stap is niet met ftp (de ftp server) uit te voeren. Je moet daarvoor een andere manier vinden om de server bestanden automatisch te laten downloaden en ze in de goede map (waarmee jij via ftp toegang hebt) te plaatsen. Als je ook op de server kunt werken (bij een linux server via ssh bijvoorbeeld) dan is er zeker wel wat mogelijk.

is er dan een andere manier???
ik heb gehoord van mensen die via de uni server downloaden en zo een snelheid haalden van 1MBps of meer en dat klinkt mij erug leuk!

Ik weet niet wat voor universiteit het is en hoe het netwerk daar in elkaar zit, dus je kunt het denk ik het beste aan iemand daar vragen die het al wel gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan