FTP grafisch maken + uploaden van bestanden en verwijderen via die grafische interfac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beetsma

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
Beste mensen,

Ik loop stage bij een bedrijf waar ze hun ftp beschikbaar willen stellen voor hun klanten en leveranciers.
Mijn begeleider is zelf een systeem/netwerk beheerder. Hij heeft mij deze opdracht gegeven en hij heeft er zelf erg weinig verstand van, iig het ontwikkelen van de website enz..

Dit vindt ik wel jammer want zelf heb ik ook nog erg weinig ervaring dus ik vraag het via helpmij.nl

Wat ik wil is dat klanten of leveranciers via een simpele grafische interface/website kunnen inloggen via de ftpserver van ons bedrijf.
Gewoon de ftp.onsbedrijf.nl
Maar dit moet er mooi en overzichtelijk uitzien, de klanten en leveranciers moeten zich kunnen aanmelden op de ftp server en zo ook kunnen inloggen via die website en dingen te kunnen uploaden . en ook moeten ze bepaalde rechten hebben om hun eigen bestanden te kunnen zien.

Oftewel klanten moet toegang kunnen krijgen tot de ftp server en kunnen uploaden via een simpele website.

Alleen ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen.
Mischien dat iemand mij opweg kan helpen en me wat tips kan geven want ik kom er niet uit.

Groeten,

Jan.

waarom laat je geen gerbuik maken van filezilla dan hebben ze direct een grafische interface

ja maar kan je filezilla ook online zetten voor je klanten ?
zoja kan je dan ook rechten toekennen ?

ja dat kan je , je kan ook groepen aanmaken en spefieke mappen toekennen aan groepen / gebruikers

Filezilla kan je dus online zetten, is het ook mogelijk om dit programma soort van in te bouwen op je website zodat mensen hier via inloggen en dan hun bestanden kunnen uploaden?

als je ervaring hebt in php kan je een php login en en ftp service bouwen.
dat moet lukken ik heb dat ooit nog gedaan dit werkte prima zal eens kijken of ik het nog staan heb maar ik vrees er een beetje voor

als u dat nog heeft zou ik het zeer op prijs stellen als ik dit i.i.g eens mocht doorsneupen.

Alvast bedankt !

beste hem deze even opnieuw gemaakt
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>

</head>

<body><center>
<form name="form1" method="post" action="ftp.php">
<p>FTP AUTHORIZATION <br />

</p>
<table width="200" border="0">
  <tr>
    <td>Ip server</td>
    <td><input type="text" name="ipserver" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Gebruikersnaam</td>
    <td><input type="text" name="gebruikersnaam" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>wachtwoord</td>
    <td><input type="password" name="wachtwoord" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2"><center><input type="submit" value="submit" /></center></td>
    </tr>
</table>
<p>&nbsp;</p>
</form>
  </center>
  </body>

</body>
</html>
Code:
<?php
error_reporting(0);
$FtpCon = ftp_connect('$_POST[ipserver]');
$FtpLog = ftp_login($FtpCon,"$_POST[gebruikersnaam]","$_POST[wachtwoord]");

if((!$FtpCon) || (!$FtpLog))
{
	echo "Ftp vervinding niet geslaagd";
	exit;
}
else
{
	echo "Ftp verbinding gelukt";
}
$LocFile = fopen("SaveTo.txt","w");
$RemFile = ftp_get($FtpCon, $LocFile, "SaveFrom.txt", FTP_BINARY);
if(!$RemFile)
{
	echo "kon het bestand niet ontvangen";
}
else
{
	echo "het bestand is succesvol ontvangen";
}
ftp_close($FtpCon);
?>
er loopt wil nog iets mis en het autorizatie ik bekijk het morgen nog even maar zo heb je al een iedee hoe het werkt he

@alain1988

Zou je mischien nog eens naar dat script kunnen kijken van je laatste post?

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan