ftp inlog probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikoop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2005
een vriend van mij heeft een ftp-server lopen, alleen kan ik geen verbinding krijgen. Terwijl wanneer hij het probeert er wel inkomt. Wat doen we verkeerd.

Hij heeft een server opgestart met filezilla server.

Richard.

ftp: // nickname : password @ ip-nummer
Alleen dan zonder spaties.
Hij moet op z'n server een gebruiker aanmaken met dezelfde inlognaam en password, en die voldoende rechten geven.
Tevens ook jou ip laten accepteren in de ftp software en / of firewall / router.

Laatst bewerkt:
ftp server

PAUL,

Hij heeft voor mij een gebruikersnaam en password gemaakt, alleen krijg ik geen verbinding met zijn server.
Ik zie alleen dat het ftp programma probeert te verbinden maar verder gebeurt er niets.

richard.

Dan zit zijn firewall / router te ver dicht om gebruikers toe te laten.
Ook in het ftp-prog. kun je instellingen doen om een ip van buitenaf toegang te verlenen.

Om welk ftp programma gaat het?

ftp

Het gaat om filezilla, maar als mijn vriend inlogd op zijn eigen ftp dan lukt het wel.

Richard

Dat klopt, omdat hij dan met z'n eigen ip-adres of interne ip inlogt op zijn eigen systeem.
Logisch dat ie dan toegang heeft.
Als ie vanaf jou pc (met andere provider / ip) wil inloggen op zijn eigen systeem, met z'n eigen naam / password, ondervind hij dezelfde problemen als jij.

Hij moet dus echt ip's van buitenaf toestemming geven tot zijn router en ftp server.
Zie screenshot, van mijn eigen ftp (serv-u)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan